Tom Rør Startet 13.Mars.2010 Del på Facebook Startet 13.Mars.2010 Drar fra England om en uke(håper jeg), og i den forbindelse, så lurer jeg på om det er noen som vet om muligheten for å gå i kanalene i Holland hvis været utpå ikke er bra nok? Funderer på om det er bedre å gå kanalene, istedenfor å ligge værfast ved kysten et sted. Lurer også på om hvilke kart man bruker, samt hvor man skaffer disse? Tom Sitér dette innlegget Link to post
ÅtteGlass Svart 13.Mars.2010 Del på Facebook Svart 13.Mars.2010 Ta kontakt med Nautisk Forlag. De har blant annet denne guiden: Guide for nederlandske vannveier Sitér dette innlegget Oslo Seil- og Båtskole. Link to post
Ask Svart 13.Mars.2010 Del på Facebook Svart 13.Mars.2010 Hei Dei karta kjøper du i første hamn. Eg har segla nederlandske kanalar frå sør til nord, og det var mange kartbutikkar. Du kjem til å bli lei av sluser... Du kjem nok til å treffa mange nederlendarer som minner deg om sunnmøringar. Spesielt i nord. Ask Sitér dette innlegget Link to post
Capitaine Svart 13.Mars.2010 Del på Facebook Svart 13.Mars.2010 Du kjem nok til å treffa mange nederlendarer som minner deg om sunnmøringar. Ja, nederlendere har generelt et rykte på seg for å være griske og grådige, i likhet med sunnmøringer. Og det oppdager man forhåpentligvis raskt om man er på farten i Nederland eller på Sunnmøre...Men det har sin sjarm i starten helt til man etterhvert går lei dem. Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 13.Mars.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.Mars.2010 Hei Dei karta kjøper du i første hamn. Eg har segla nederlandske kanalar frå sør til nord, og det var mange kartbutikkar. Du kjem til å bli lei av sluser... Du kjem nok til å treffa mange nederlendarer som minner deg om sunnmøringar. Spesielt i nord. Ask Ok, men er det greit å ta seg fram, og hva koster det å gå igjennom slusene? Tom Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 14.Mars.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.Mars.2010 (redigert) Er det greit å komme seg inn og ut av slusene? Redigert 14.Mars.2010 av Tom Rør (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Catlina Svart 15.Mars.2010 Del på Facebook Svart 15.Mars.2010 Har gått"standing mast route" et par ganger fra syd til nord. Det koster ingenting bortsett fra gjennom Leewarden hvor brovokteren senker ned en tresko med en fiskestang og ber om et par € .Vet ikke om nattkonvoiene for lystbåter gjennom Amsterdam går hele året? Det kan du sikkert få greie på hos det Hollandske turistkontoret? Ha med noen store fendere så går det greit gjennom slusene, mange steder er det yachtsluser så du slipper å være sammen med nyttetrafikken i de store slusene. Hvis det er dårlig vær så kan du gå kanaler helt til Delfziel i nordøst. Beregn god tid, det blir mye venting på broåpninger og sluser og fartsgrensene på kanalene er lav. Du bør ta et CEVNI sertifikat.Det har jeg hørt at Moss seilforening arrangerer eller du kan ta det på nettet tror jeg hos Dansk Sejlunion eller lignende? Sitér dette innlegget Link to post
alidal Svart 15.Mars.2010 Del på Facebook Svart 15.Mars.2010 (redigert) CEVNI, se her... Redigert 15.Mars.2010 av alidal (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
alidal Svart 15.Mars.2010 Del på Facebook Svart 15.Mars.2010 Var en link der som ikke fungerte mer, men her er noe av det samme. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.