Nimbech Startet 13.Mars.2010 Del på Facebook Startet 13.Mars.2010 Jeg er i ferd med å installere gass i Baltic-en og tenkte å feste gassflasken foran i dreggrommet i forpiggen. Dette er isolert fra kabinen og har dreneringshull i bunnen allerede - og er stor nok til å feste en 5 kg tank inn på skottet mot kabinen. Men det må tåle husking og tanken pmå festes godt. Noen som vet om skikkelige fester for 5 kg gasstanker? Jeg kan ikk ebruke disse boksene som fås i båtbutikkene. Sitér dette innlegget Link to post
mons Svart 13.Mars.2010 Del på Facebook Svart 13.Mars.2010 Har brukt en syrefast kjetting med en strekkfisk på samt en øyebolt og koblingslenke på hver side av flasken. Setter flaska på plass og strammer kjettingen rundt midten av flaska. Sitter godt uten vibrasjon. Bare husk at flaska skal stå rett for å unngå at det kommer flytende propan i slangen. Blir svære flammer av det. Mons Sitér dette innlegget Mons Link to post
hegra Svart 13.Mars.2010 Del på Facebook Svart 13.Mars.2010 Brukte slike stropper som er beregnet for sikring av last på biltilhengere. Fåes i ulike størrelser og styrker. Jeg har brukt dem til å feste vanntanken da det gamle bandjernet ikke lenger holdt mål. Ulempen er at nylonstroppene må skiftes etter noen år, men de minste, som er mer enn nok til å holde ei gassflaske er rimelige. Låse og strammemekanismen er lett å bruke, men må smøres. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.