Jump to content

vurderer å kjøpe båt, soveplass til 4, 10kn, maks 200k

mykle84

Recommended Posts

hei jeg vurdere og kjøpe meg båt til sommaren men har veldig lite peiling på båt da igrunn. men har sittet og kikket en del på nettet og d er mye interesant. er d noen som har noen gode tips om hvilken båt jeg bør kjøpe osv?

d jeg kan tenke meg er da att d skal helst være 4 soveplasser også vill jeg ha en marsj fart på 10+ men 8-9knop skal i greie og leve med også. og i en prisklasse fra 0-200 000 seff om jeg finner en båt til 230 000 som jeg virkelig liker så blir den aktuell samme som om d er en til 60 000. så derfor hadde d vert fint og fått noen tips da... :flag:

snekker er fine båter, til 200 000 får du en enten litt mindre og nyere snekke eller en større og eldre snekke, begge i god stand

som begjynerbåt ville jeg karnsje gått for Carat 7400 med 3 til 4 senger inne og 2 senger ute. Dette er en meget pen båt fra 80 tallet som jeg har vurdert selv.

Gode båter men godt fartpotensiale :smiley:

kommer mange gode forslag her og d setter jeg stor pris på;) har sett på en summer dream 28` men såg en lenke innpå her fra ifjor om att den gjekk so vått i sjøen osv osv. nå vet ikkje jeg va d betyr men tror d er d att den går djupt i sjøen sikkert?? men på den hva d litt og gjer da men han som eig den hadde gjort en god del no nylig også da. men alt d elektriske burde byttest ut og d e vel litt arbeid regna i med. d er forresten den båten her:

http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=21280278

Og i en noe mindre klasse enn de to sistnevnte finner du Scand 25 Classic. Hvis du kan leve med den "opphøyde" dassen akter, får du en snekke med en stikk-køye på hver side når du kommer ned i kabinen, og en forholdsvis stor salong som foreldrene disponerer som dobbelkøye. Dersom du ikke kan leve med dassen bak, så har du AV-versjonen hvor dassen er flyttet frem til kabinen  og "tar" plassen til den ene stikk-køya. Da får du et noe større uteareal akter.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...