peterka Startet 15.Mars.2010 Del på Facebook Startet 15.Mars.2010 Er det nokon som kjenner til båtforhandleren/importør Baymax som selger Maxum og Bayliner? Eg har opplevd dei som veldig arogante, useriøse, uproffe og null peiling ang kundebehandling. Eg har vel sendt Baymax(xxxxxxxxx) 10 mailer, prøvd å ringe, lagt igjen beskjeder på mobilsvar, men dei gidder ikkje å svare. Dei har gitt eit tilbud på ein båt som ligger godt under det som er veiledende pris på ein Maxum 2100 sc3 120 diesel. Når me prøver å få kontakt rett før jul så fekk eg mail at dei ikkje hadde tid og ville komme tilbake etter nyttår pga ferie. Etter nyttår så hører me ikkje noko fra xxxxxxx før me purrer på xxxxxx 15. januar. Da svarer xxxxxxx at båten er solgt, men kunne tilby ein til kr. 330.000 igjennom annen forhandler??? Eg svarte på mailen, men da svarte ikkje xxxxxxxxx tilbake. Eg purret ca 10 mailer, prøvd å ringe, la igjen på mobilsvarer og kontaktet xxxxxxxxxx, men ingenting skjedde. Så sendte eg ein ny mail til xxxxxxxxxx og da fekk eg ein ny mail som ikkje svarte på noko av det eg spurde om???? Eg sendte ein ny mail til xxxxxxx i Baymax og lurte på kva som skjer for eg hadde kun spurt om kva som fulgte med på den Båten Maxum 2100sc3 dieselen til kr. 330.000, men da svarer xxxxxx at eg kan få den til kr. 390.000,-??? Har aldri opplevd noko liknande. Einaste fordelen er at eg ikkje har kjøpt båt av eit slik firma som ikkje har kunden i fokus. Tenk viss det var reklamasjon på den båten eg hadde kjøpt og ikkje fått hjelp? Eg advarer alle mot å kjøpe ein båt av eit slikt useriøst båtfirma som Baymax. Eg trudde at finanskrisen hadde rensket bort dei mest useriøse båtfohandlerene. :nonod: :nonod: :nonod: :nonod: :nonod: :nonod: :nonod: :nonod: :nonod: :nonod: Kommentar fra moderatorpersonlig informasjon slettet Ingen diskusjon rundt dette i denne tråden. Er du uenig så ta det opp i Om baatplassen/generelt. Sitér dette innlegget Link to post
spigney Svart 15.Mars.2010 Del på Facebook Svart 15.Mars.2010 Jeg har ingen erfaring selv, men ut i fra denne artikkelen (Båtkjøp ble mareritt) kunne jeg vært fristet til å handle et annet sted. Dette er riktig nok kortversjonen av historien... Lykke til med båthandel, uansett hvor det blir. Mvh Spigney Sitér dette innlegget Link to post
KOB Svart 15.Mars.2010 Del på Facebook Svart 15.Mars.2010 Det er kjøpers marked og drøssevis av forhandlere og merker. Så det er jo bare å gå et annet sted Sitér dette innlegget Hilsen KOB, Nimbus Nova 35 Link to post
Kiekhaefer Svart 15.Mars.2010 Del på Facebook Svart 15.Mars.2010 Det hørest ut som et firma som synger på siste verset etter det du forteller her. STYR UNNA! Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 15.Mars.2010 Del på Facebook Svart 15.Mars.2010 kan tenke meg at markedet løsnet etter at de hadde gitt deg knalltilbudet. da var det bedre å "trenere" dine henvendelser og la andre kunder kjøpe båt til høyere pris. Desverre. Sitér dette innlegget Link to post
nimbuster Svart 15.Mars.2010 Del på Facebook Svart 15.Mars.2010 Du må være en svært tålmodig sjel, som ikke ga opp denne forhandleren allerede etter 2 mail uten svar. Da burde du kanskje skjønt at tilbudet du fikk bare var et luftslott. Styr unna slike cowboyer så snart du aner at man har med useriøse forhandlere å gjøre. Det er nok av dem i båtmarkedet, dessverre. Jeg lever etter følgende "ordtak": Fungerer ikke frimaet utad, så fungerer det heller ikke innad....og omvendt. Sø enkelt er det... Sitér dette innlegget Link to post
Heram Svart 15.Mars.2010 Del på Facebook Svart 15.Mars.2010 Har du fått kjøpt deg båt forresten? Sitér dette innlegget Link to post
Hansi Svart 15.Mars.2010 Del på Facebook Svart 15.Mars.2010 Hadde ikke giddet å kaste vekk et sekund av min tid på slik forhandlere som ikke har lært betydningen av elementer kundebehandling. Finnes da andre aktører i bransjen som som er interessert i nye kunder. Sitér dette innlegget Link to post
shaukaas Svart 15.Mars.2010 Del på Facebook Svart 15.Mars.2010 Min tidligere arbeidsgiver forsøkte seg som distriktsforhandler for Baymax - men det varte ikke lenge. Tror nok ikke jeg ville lagt igjen penger i denne butikken, nei. Én ting er prisen før kjøpet, men ta med prisen etter kjøpet også i kalkylen! Sitér dette innlegget Link to post
peterka Svart 16.Mars.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.Mars.2010 Har ikkje funnet den rette båten enda, men eg regner med at eg skal finne den snart. Er det nokon som har nokon tips til seriøse forhandlere som har bra priser på ein daycruiser til ca. 200.000 - 300.000? Det som gjorde at eg sendte så mange mailer, telefonmeldinger osv til BAYMAX er at eg finner meg ikkje i at forhandlere behandler kunder på denne måten. Båten hadde eg slått fra meg lenge før den siste mailen, men eg ville ha ein forklaring på kvifor ein selgar kan behandle kunder på denne måten. Dette har eg aldri fått svar på. Sitér dette innlegget Link to post
Hebbe Svart 16.Mars.2010 Del på Facebook Svart 16.Mars.2010 Du kan jo titte på Stingray, ser ut til å være fine båter. Var selv på messa på Lillestrøm og så på de. Sitér dette innlegget Båten har sin faste plass i hagen....... Link to post
Brizo Svart 16.Mars.2010 Del på Facebook Svart 16.Mars.2010 Ta en tlf. til Per Ivar på Vestfold Maritim i Stokke. Han er meget seriøs og tilfredse kunder. Han selger Finnmaster og Yamaha motorer, samt Artic Blue riber. Sitér dette innlegget Link to post
peterka Svart 17.Mars.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.Mars.2010 Ok, kva med Flipper 630 DC eller Bella 621? Er dette bra båter? Sitér dette innlegget Link to post
Heram Svart 17.Mars.2010 Del på Facebook Svart 17.Mars.2010 Har du kikket igjennom båtmagasinets båttester? Sitér dette innlegget Link to post
båtn2 Svart 18.Mars.2010 Del på Facebook Svart 18.Mars.2010 Dersom du ikke oppnår kontakt når du skal kjøpe båt fra de, så kan du tenke deg hvordan det er når du skal reklamere på båten i ettertid. Det er større og mer "seriøse" firma enn dette som ikke tar deg seriøst i et sånt tilfelle. Sitér dette innlegget Quicksilver Link to post
Sailawy Svart 20.Mars.2010 Del på Facebook Svart 20.Mars.2010 Hei xxxxx xxøxxxxx og xxxxxx xxxxxxxx fra xxxxxx. Limer inn den siste mailen (av totalt 12) som jeg sendte dere. Ikke forvent noen flere svar fra meg hverken her eller på mail. Lykke til videre! " Dato: 3. februar 2010 15.32.32 GMT+01:00 Emne: Re: VS: SV: SV: SV: Etterlysning av svar Hei, Vet ikke helt hva mer jeg har å tilføre her. Jeg har gitt dere noen tilbud på Maxum 2100, ny båt, men klarer som nevnt ikke møte kravene deres. Dere ga et bud på denne på 300´´fiks ferdig og levert i xxxxxxxxx, samt å betale denne ved levering. I fjor høst hadde vi et tilbud på denne båten og dere fikk vel et tilbud helt ned i 320´´og det vil si 170´´i rabatt. Dere benyttet dere ikke av dette tilbudet og alle båtene til denne prisen er nå solgt. Merk at jeg også ba dere ikke vente for lenge med å bestemme dere og at prisen ikke kunne bli lavere. Har også gitt dere tilbud på Bayliner 652 nytt, samt en brukt som jeg anser som et godt kjøp. Venter dere for lenge her også så blir disse også solgt. Merk at de tilbud dere har fått er så langt vi kan gå ned i pris så vi er "rock bottom" her. Vi kan ikke ikke selge for laverepriser enn indikert, så dersom dette ikke er bra nok for dere må jeg bare beklage. Hører fra dere. Med Hilsen/Yours Siencerly Jan Frode Kommentar fra moderatorpersonlig informasjon slettet Ingen diskusjon rundt dette i denne tråden. Er du uenig så ta det opp i Om baatplassen/generelt. Sitér dette innlegget Link to post
peterka Svart 20.Mars.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.Mars.2010 Dette viser litt om cowboytilstandene til Baymax. Legger ut navn på kundene sine her på forum, men heldigvis så tok baatplassen.no avfere Når han viser til ein mail han har funnet så stemmer dette at han sendte denne 3. feb., men historien bak denne mailen var at eg spurte om noko heilt anna. Han skreiv til meg at båten Maxum2100sc3 diesel som han hadde til 320.000 var han utsolgt for, men kunne tilby ein annan til 330.000 igjennom ein forhandler. Da spurte eg om det fulgte med det samme som den på 320.000,- Eg spurte også om tilbud på ein ny Baylainer 652 med diesel, men han skreiv at han hadde gitt tilbud iflg denne mailen. Så eg svarte denne mailen som han har lagt ut på forumet og fekk dette svaret. Hei, Det har vært en del mailer her så jeg prøver på nytt. Spørsmål 1 Eg ser du skriver at me har fått tilbud på Bayliner 652 diesel både brukt og ny? Det er jo dette me har spurt etter og etterlyst svar på? Så kom med tilbud. Du skreiv 15.01.10 "Skal se på Bayliner 652 alternativet til dere. Vi har to nye båter igjen av 652 og vi skal regne på dette over helgen". Denne helga er for lengst over. Svar: Vi har en brukt Bayliner 652, 2007mod, med ankervinsj, diesel, bunnstoff, transport henger (Tysse) etc. Denne kan vi selge for 300.00,- ferdig prutet. Båten står i Oslo. Vi kan også selge dere en ny 652, 2009mod, for 380´´levert her i Larvik. Spørsmål 2 Du skreiv 15.01.2010 at dere har 2stk Maxum 2100sc3 diesel til kr. 330.000,- som ein annan forhandlar eig for dere er tomme, samme som du hadde sendt tilbud til oss på 320.000,- og da spurte eg om det var med bunnsmørning? Kva farge er det på desse? Her har me ikkje fått noko svar heller! Kva heiter forhandleren? Dette skreiv du "Når det gjelder Maxum 2100SC3 så har vi solgt alle vi har. En forhandler har to stykker med disel, men disse går ikke for under 330´´." Svar: Vi sjekket med med vår forhandler og vi kan selge en av disse til dere. Prisen på denne vil være 395´´ levert Larvik. Spørsmål 3 Ellers så lurer me på om Baymax er like bra på oppfølging når det gjelder reklamasjoner, garantisaker som det å følge opp kunden før kjøp? For ca 10 emailer, tekstmelding, kontakt med ******* og til slutt lagt igjen på telefonsvararen at du må ringe er vel ikkje bra kundebehandling? Dessutan så vil me ha eit navn som kan ta oppfølging av kundene seriøst for me orker ikkje å sende ein haug med mailer osv for å ordne ting som skulle vere galt med båten. Svar: Dersom du vil ha lokal oppfølging kan du kontakte XXXXXXX i XXXXXXXX og kjøpe båten gjennom dem. Da er du ivaretatt lokalt, noe som kan være fornuftig. Eg reagerer på at dei skriver at Maxum 2100sc3 dieselen er dei utsolgt for, men eg sendte eit kontrollspørsmål til ein annan i Baymax og da fekk eg dette svaret. Spørsmålet var "kor mange Baylier 652 diesel og maxum 2100sc3 diesel har dere igjen og kva farge er det som er på lager" "Vi har kun noen få igjen av hver på lager. Fargen på Bayliner 652 er blå og det finns sorte og rød av Maxum 2100" Dette svaret fekk eg av ei anna i Baymax 27.01.10 Dessutan så har dei hatt båtene ute på finn.no Han ville ikkje svare på det siste spørmålet ang kundebehandlingen som dere ser, men dette seier vel seg sjølv Sitér dette innlegget Link to post
peterka Svart 31.Mars.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 31.Mars.2010 No har eg bestemt meg at det ikkje blir noko amerikansk. Eg har høyrt ein del dårleg ting om amerikanske båter så som at det er dårleg kvalitet, stort verditap, vanskelig båt å bli kvitt seinare, rare løsninger og vanskelig å reklamere. Så det blir skandinavisk som er bygget for det nordiske klimaet. Er det nokon som kjenner Flipper 630 DC med påhengs 115 HK? Bella 621 med påhengs? Askeladden 605 med påhengs? Finnes det nokon barometer slik som på bil kva for merke som er best på service? Sitér dette innlegget Link to post
Servicemannen Svart 31.Mars.2010 Del på Facebook Svart 31.Mars.2010 ...Eg har høyrt ein del dårleg ting om amerikanske båter så som at det er dårleg kvalitet... Jeg har ikke lagt merke til dårlig kvalitet på båter i USA. Båter lages der i alle prisklasser og jeg synes disse av billigere varianten beholde seg betre over tid en mange kjente billigmerke på denne side av pollen. Installatører liker dem dårligere til ettermontering av utstyr der bunn er vanlig fylt opp med skum og innretninger sitter mer faste en i mange andre. Sitér dette innlegget http://www.isbater.no http://www.kabola.is Link to post
peterka Svart 31.Mars.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 31.Mars.2010 Kva er det som gjør at dei amerikanske båtene på bruktmarkedet ikkje blir solgt? Eg har fulgt med på finn.no og der ligger dei amerikanske båtene lenge. På ein eller annan måte så holder Askeladden og Skibsplast seg betre i pris når ein skal selge det igjen og det er vel meir ettertraktet båt også. Dessutan så kling det betre i øyrene enn dei amerikanske merka. No kan det vere at importøren her i Norge gjør ein så dårleg jobb at Bayliner og Maxum får dårleg rykter uten at dei fortjener det. Her bør importøren gjøre ein jobb og fokusere på både kunden og følge opp garantier og reklamasjoner når båten er kjøpt og sjølvsagt svare kunden når kunden spør. Eg trur at det er ikkje mange som kjenner til kjøpsloven at det er 5 års reklamasjon på båt heller. Sitér dette innlegget Link to post
Poseidon Svart 31.Mars.2010 Del på Facebook Svart 31.Mars.2010 No har eg bestemt meg at det ikkje blir noko amerikansk. ...... Så det blir skandinavisk som er bygget for det nordiske klimaet. Det vil jeg anse for å være en klok beslutning; da tenker jeg ikke bare på klima, men minst like meget på våre kystforhold og vårt bruksmønster. Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
Kire Svart 31.Mars.2010 Del på Facebook Svart 31.Mars.2010 Hei det er ved slike spørsmål like mange svar som spørsmål att og fram: Leser du tester og tidsskrifter vil du finne ut at av nordiske båter bør du velge: 1. valg, Ryds 620DC med 150++ hk (har selv hatt det og var en nydelig båt. 2 valg Flipper 620DC eller hva med Yamarin, Bella 620DC, dess flere forslag, dess verre valg, men sil ut og velg deg f.eks 2 forskjellige og gå utifra det. Ryds og Flipper f.eks. En riktig amerikaner er ikke noe dårlig valg heller. da har du min mening. Kontakt Motorhuset på Raset i Skien. Alltid bra utvalg og tilbud, samt service Sitér dette innlegget Link to post
mewa 2 Svart 31.Mars.2010 Del på Facebook Svart 31.Mars.2010 (redigert) Amerikansk båt er ikke noe dårlig kvalitet forstår ikke hvordan dere klarer å komme fram til sånne konklusjoner,dårlig plass er det ikke heller ikke dårlig utnyttelse heller,de har laget kjempeløsninger og dermed fått en bruksvennlig båt. Tydelig a poseidon ikke vet hva han snakker om. mvh Mewa 2 Redigert 31.Mars.2010 av mewa 2 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
2xDiesel Svart 1.April.2010 Del på Facebook Svart 1.April.2010 Blir ikke dette litt sånn noen liker mora og andre dattera. Personlig kan jeg ikke fordra amerikanske båter som Maxum og Bayliner, mens kompisen min som er kjempefornøyd med sin Maxum synes jeg er komplett idiot som kjøper en 10 år gammel Seaco når han ser hva Maxum hadde gitt meg for pengene Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 1.April.2010 Del på Facebook Svart 1.April.2010 (redigert) Kva er det som gjør at dei amerikanske båtene på bruktmarkedet ikkje blir solgt? Eller "snudd på hodet"; hvor enkelt tror du det er å selge en Ibiza, Askeladden eller Skibsplast i USA når en amerikaner heller kan velge en Robalo, Grady White, Wellcraft, Bertram, Dusky Marine, Luhrs, Fountain eller Mako? Denne evige "sytingen" her om at alle norske båter er så mye bedre enn alt annet er selvfølgelig ikke basert på fakta, men misforstått patriotisme av en eller annen art. At amerikanske båter har en annerledes innretning og/eller utstyr og/eller motorisering skyldes nok at det er en ikke ubetydelig forskjell både hva angår bruk av båt, klimatiske forskjeller samt prisen på drivstoffet. Redigert 1.April.2010 av Mouche (see edit history) Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.