Jump to content

Båtfirma Baymax må vere den mest useriøse forhandleren i Norge

peterka

Recommended Posts

Har hatt både norske og amerikanske båter. Litt forskjeller er der, men kanskje mest på eldre båter. Nyere amerikanske båter er kjempebra. Du får riktignok ikke så mye regnskog i dem, men det kan vel være bra for miljøet :yesnod:

Sjøegenskapene på de amerikanske er jo minst på høyde med europeiske båter. Det jeg liker minst med amerikansk er at de bruker av plassen inne til kjøkken, det jeg liker best er at de har mye sengeplasser i forhold til størrelse også prisen da. Får jo mye større amerikaner til samme pris som en europeisk. Også synes jeg jo at designet på amerikanske er lekkert. Norske båter synes jeg ser ut som de er snekra sammen på 80 talet :giggle:

For egen del tror jeg neppe jeg noen gang vil gå tilbake til europeer, men ting forandrer seg jo med tiden.

Med litt åpent sinn tror jeg mange villle bli fornøyd med en amerikaner. Men båtfolk er vel generelt ganske konservative :rolleyes::lol:

Så konklusjonen er at det ikkje er noko galt med dei amerikanske båten Bayliner og Maxum, men det er sjølve importøren det er noko galt med.

Kanskje det er lurare å sjå kven som selger båten og kor flinke dei er når det skal følge opp garantier og reklamasjoner.

Bladet Båtmagasinet burde få ein slag kundebarometer slik som Naf har på bil. Då hadde det ikkje vore slike cowboytilstander i båtmarkedet.

Styr unna Baymax. Sjekk regnskapstall på www.proff.no, så ser du hvorfor.

Useriøst å referere til noen regnskapstall. Det trenger ikke å bety så mye. Hvis man ser på hvordan det har gått med regnskapene for de fleste norske produsentene/leverandøren i år, så vil man kunne se at de mange har negativt resultat.Se feks. Windy boats, Nidelv, Viknes, Skibsplast, askeladden osv. Alle de har negativt resultat. man må være litt mer nyansert før man hiver ut påstander om å skygge unna en leverandør pga noen regnskapstall.

Har selv en Bayliner og er meget fornøyd med kvaliteten, om man kan dømme Baymax ut i fra en episode tror jeg er tvilsomt.

Det vil jeg anse for å være en klok beslutning; da tenker jeg ikke bare på klima, men minst like meget på våre kystforhold og vårt bruksmønster. :wink::wink:

Amerikansk båt er ikke noe dårlig kvalitet forstår ikke hvordan dere klarer å komme fram til sånne konklusjoner,dårlig plass er det ikke heller ikke dårlig utnyttelse heller,de har laget kjempeløsninger og dermed fått en bruksvennlig båt. Tydelig a poseidon ikke vet hva han snakker om.

mvh

Mewa 2

Helt enigg Mewa 2, Poseidon er helt på jordet, har samme båt som du, og er kjempe fornøyd. Det er mye større plass i en Bayliner

en i de fleste nordiske sammenligbare båtene. Jeg har ståplass hele kabinen (jeg er 182) og "logistikken" i båten er helt ypperlig. "Nordiske"

skal på død å liv har en stor buesalong i forpiggen, noe som er totalt bortkastet siden du sitter i salongen ute uansett. Mye bedre med fast seng.

Sjødyktigheten er det heller ingenting å si på.

Halco 29 1992 - 2007

Bayliner 2855 2007 - ?

CB 66 Racer + div. hver onsdag

Den største hindringa til visdom er ikkje ignoranse - det er illusjonen av å være vis.

Det vil jeg anse for å være en klok beslutning; da tenker jeg ikke bare på klima, men minst like meget på våre kystforhold og vårt bruksmønster. :wink::wink:

Amerikansk båt er ikke noe dårlig kvalitet forstår ikke hvordan dere klarer å komme fram til sånne konklusjoner,dårlig plass er det ikke heller ikke dårlig utnyttelse heller,de har laget kjempeløsninger og dermed fått en bruksvennlig båt. Tydelig a poseidon ikke vet hva han snakker om.

mvh

Mewa 2

Helt enigg Mewa 2, Poseidon er helt på jordet, (selv om han prøver å antyde at han tuller) jeg har samme båt som du, og er kjempe fornøyd. Det er mye større plass i en Bayliner

en i de fleste nordiske sammenligbare båtene. Jeg har ståplass hele kabinen (jeg er 182) og "logistikken" i båten er helt ypperlig. "Nordiske"

skal på død å liv har en stor buesalong i forpiggen, noe som er totalt bortkastet siden du sitter i salongen ute uansett. Mye bedre med fast seng.

Sjødyktigheten er det heller ingenting å si på.

Halco 29 1992 - 2007

Bayliner 2855 2007 - ?

CB 66 Racer + div. hver onsdag

Den største hindringa til visdom er ikkje ignoranse - det er illusjonen av å være vis.

Er faktisk delvis enig i de forrige innlegg her. En finner amerikanske modeller som passer godt det norske bruksmønsteret og som etter min erfaring er helt på høyde kvalitetsmessig. Faste sengeplasser og godt utnyttet midtcabin er stikkord her. Men en finner vel også modeller, kanskje eldre, som jeg ikke skjønner bæret av. Kanskje nok å nevne bakovervendte stoler???

Jeg har akkurat solgt en Bayliner 275 2005 mod., og den brukte vi fra April til November i 2 år.Det at de amerikanske båtene har dårlig kvalitet, kjenner ikke jeg meg igjen i akkurat.Det som også er litt morsomt, er at de norske båtene faktisk mange ganger ser ut som dystre og triste gamlehjem når det gjelder innredning og farger/design.Dette er vel kanskje ikke dagens realitet, men vi er ikke akkurat så veldig innovative når det kommer til design, og når det gjelder kvaliteten på båtene så tror faktisk ikke jeg at en Scandbåt er vesentlig bedre skrudd sammen enn en Sea ray eller Bayliner.

Snakket med en kar som kjøpte en Windy for export til et fjerntliggende land, og han brukte hele sommeren her på å reklamere på båten, så vi er nok ikke så bra som vi liker å tro her oppe.

Jeg hadde ikke vært skvetten for å kjøpe f.eks. Bayliner, og man må også huske på at vi snakker helt andre priser enn det man betaler for skandinaviske merker.

fornuftig uttalelse av Tom Rør og ganske så enig. Har bygd 4 båter fra 27 til 30 fot, pusset opp 2 stk på 30 fot, men kan ikke si at noen av dem var et eneste hakk bedre en min nåværende Sea Ray. Nå har jeg vært igjennom denne båten i alle krik og krok og er meget fornøyd med kvaliteten.

Er igrunn mest nyskjerrig på hvorfor man mener dette om de amerikanske båtene og hvor det stammer fra, hva med avispapir båtne fra Scand Båt, som er desidert det dårligste jeg har eid

Det eg har opplevd med Baymax er vel ein veldig grov overtredelse av kva ein kan forvente av ein seriøs båtforhandler og dessutan så har Baymax kommet med unnskyld heller, men heller legge ut navn på kunden på baatplassen.no.

Og forskjellen på at du sverter Baymax i all offentlighet på baatplassen er?

Lurer egentlig på hva du skal frem til? Du offentliggjør en masse mail til Baymax for å kritisere dem. Men for meg virker det som om du egentlig ikke ønsker tilbud av dem. Om du ikke stoler på dem kan du jo bare gå til en annen forhandler. Om du ønsker å undergrave dem så vil du jo samtidig bidra til at de som har handlet båt av dette firma ikke får hjelp i fremtiden da de har måttet legge inn årene. i mellomtiden.

Kan ikke forstå hvorfor vi sitter å rakker ned på båtmerker i stedenfor å hjelpe hverandre med erfaringer å gå litt forsiktig så vi ikke trør noen på tærene.Folk liker jo forskjellige båter så det ene er ikke dårligere enn det andre.Hva en idiotiske forhandler finner på har forsåvidt ingenting med båtmerket å gjør jeg har bayliner har ikke hatt noenting med baymax å gjøre får mine ting igjennom mange andre.Prøv heller å aksepter forskjellige valg ingen er like... :easter: God påske

mvh

Mewa 2

Og forskjellen på at du sverter Baymax i all offentlighet på baatplassen er?

Lurer egentlig på hva du skal frem til? Du offentliggjør en masse mail til Baymax for å kritisere dem. Men for meg virker det som om du egentlig ikke ønsker tilbud av dem. Om du ikke stoler på dem kan du jo bare gå til en annen forhandler. Om du ønsker å undergrave dem så vil du jo samtidig bidra til at de som har handlet båt av dette firma ikke får hjelp i fremtiden da de har måttet legge inn årene. i mellomtiden

Er ikkje heilt sikker kva du meiner med å legge ut masse offentlige mailer? Eg har lagt ut kun ein mail og det er svar på ein mail som Baymax legger ut med navn og adresse på kunden. Viss du ikkje skjønner at å legge ut mail av kunde er grovt så veit ikkje eg.

Fordelen viss me fekk vekk dei useriøse båtforhandlerene er at kunden skal føle seg trygg når dei kjøper båt og andre som ønsker å vere seriøs kan begynne med å selge Bayliner og Maxum. For eg regner med når det er ein importør på Baylainer og Maxum så kan vel ikkje andre begynne med det? Da kan me få kjøpt dei båtene me vil og få den behandlingen me skal for eg har skjønt at det er ikkje noko galt med Bayliner eller Maxum, men sjølve importøren.

Og Baymax kunne ha ordnet opp med dette for lenge siden, men når ein ikkje veit kva kundebehandling så blir det slik.

Lei av alle Cowboyene som aldri ordner opp.

No kan me håpe at Baymax har lært, men da hadde noko dei ordnet opp for lenge siden. Er vel for arrogant og udyktig

Redigert av peterka (see edit history)
Er ikkje heilt sikker kva du meiner med å legge ut masse offentlige mailer? Eg har lagt ut kun ein mail og det er svar på ein mail som Baymax legger ut med navn og adresse på kunden. Viss du ikkje skjønner at å legge ut mail av kunde er grovt så veit ikkje eg.

Jeg er helt enig i at INGEN mailer mellom dere og Baymax noensinne skulle ligget her i offentlighet på Båtplassen. Alikevel har en sak alltid to sider, og det er ikke rart at Baymax prøver å forsvare seg mot en påstand. Når du først har offentliggjort et syn du har om en levrandør så må du ikke bli overrasket over at de kommer på banen for å forsvare seg. At det er utilgivelig å offentliggjøre din private mailadresse er jeg enig i.

At Baymax har vist liten vilje til å etterkomme dine ønsker, kan være et resultat av at de ikke ønsker å imøtekomme dine krav. På hviket grunnlag gidder jeg ikke å spekulere i.

Summa sumarum synes jeg ikke noe om å henge ut enkeltpersoner eller firma på BP.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...