2xDiesel Svart 4.April.2010 Link til dette innlegget Svart 4.April.2010 Poenget mitt er at det blir for enkelt å sende en mail. 1.prioritet gis kunder som tar seg bryet med å oppsøke selgers utsalgssted. 2.prioritet gis kunder som ringer inn, og som gidder å prøve igjen hvis det er opptatt. 3.prioritet gis henvendelser pr.mail. Mail er er glimrende komunikasjonsform for enkle konsise beskjeder og nødvendig informasjon/komunikasjon etter at handelen er gjort. I innsalgsfasen er det ikke en kommunikasjonsform jeg ville foretrekke. Personlig kontakt kombinert med telefon gir en mye raskere avklaring både for selger og kjøper. Dette er noe selgeren er helt avhengig av i dagens marked. At kjøper har det som hobby og "finne ut av ting" og ergo kanskje vier mesteparten av sin fritid til dette, er lite forenelig med selgers hverdag som har klare budsjetter som følges opp daglig. Sitér dette innlegget Link to post
BAN Svart 4.April.2010 Link til dette innlegget Svart 4.April.2010 Skulle ha meg ny båt i fjor, og sendte ut eposter til diverse forhandlere. Kun en av de tok seg bryet med å svare. Hvem av dem tror dere jeg handlet med... Sitér dette innlegget Link to post
logget av Svart 4.April.2010 Link til dette innlegget Svart 4.April.2010 Hvem av dem tror dere jeg handlet med... Ehh, Baymax? Sitér dette innlegget Link to post
2xDiesel Svart 4.April.2010 Link til dette innlegget Svart 4.April.2010 BAN: Velger å tro du handlet med ham som svarte Men da vil jeg gjerne spørre: Var den avgjørende faktoren for å handle hos denne leverandøren, kun at han svarte på mailen? Eller var det slik at de produktene han representerte, også var de produktene du mest hadde lyst på? Sitér dette innlegget Link to post
o.b.lix Svart 4.April.2010 Link til dette innlegget Svart 4.April.2010 Jeg liker i alle fall å kunne ta en del av avgjørelsen hjemme. I skrivende stund skal jeg oppgradere uteplassen min for 100K. Jeg har sendt mail med en del forespørsler til flere leverandører, kun de som svarer får være med på runde nr 2, å gi en pris. Så vil den med det beste tilbudet (pris kontra kvalitet) få levere til meg. Tid er viktig ikke minst for kundene. Derfor vil stadig mer kommunikasjon skje elektronisk, enten man liker det eller ikke. Dessuten må det da ta mindre tid å svare på en epost enn en telefon???? Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 4.April.2010 Link til dette innlegget Svart 4.April.2010 Dessuten må det da ta mindre tid å svare på en epost enn en telefon???? Samt at man kan gjøre det på et hvilket som helst tidspunkt 24/7, f.eks når det skjer lite her, tv-programmet er bare dritt og kjerringa er sur. Virker som noen her er allergisk mot bruk av mail eller bare har for mange kunder som det er? Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
2xDiesel Svart 4.April.2010 Link til dette innlegget Svart 4.April.2010 Oblix: Uansett, det er du som sitter på pengene, det er du som skal handle og det er ene og alene din avgjørelse! Jeg synes bare det stempelet "Useriøs" hos kunder henger vel løst ovenfor leverandørene. Jeg er litt der: Forlang av deg selv det du forlanger av andre. Når det gjelder telefonsamtaler er jeg helt uenig. 5 minutter på telefonen i innsalgsfasen gir meg en mye høyere grad av avklaring en å bruke 5 min. på å skrive en mail. Men så kan vi jo diskutere om jeg formulerer meg på en aldeles idiotisk måte skriftlig da Sitér dette innlegget Link to post
Kiekhaefer Svart 4.April.2010 Link til dette innlegget Svart 4.April.2010 E-post må takest like seriøst som et brev i papirs form,men det er desverre ikke alle som har fattet at dei er i den moderne tidsalder. Sitér dette innlegget Link to post
Executive Svart 4.April.2010 Link til dette innlegget Svart 4.April.2010 Ved større innkjøp sender jeg uten unntak ut forespørsler til potensielle leverandører pr. mail De som svarer på en skikkelig måte skriftlig, følges som oftest opp med en telefonsamtale eller besøk før handel avtales. Utrolig mange norske selskaper nedlater seg ikke til å svare på mail henvendelser. Amerikanske er i en enestående positiv særklasse (egen erfaring). Uansett hva enkelte leverandører mener og tror vil framtiden nok tilhøre de som behersker kommunikasjon i "alle medier". Gidder en ikke svare på en skriftlig henvendelse ved et potensielt salg regner jeg med at en eventuell reklamasjonssak også blir håndtert muntlig. Etter min mening en dårlig løsning. Å beherske kommunikasjon innebærer blant annet at en ikke henger ut kunder i forum En trenger ikke å like alle kunder. Men de fortjener allikevel bitte litt respekt Sitér dette innlegget Skibsplast 15VS Hanto 24 Glen-L Two Plus Draco 2400 Styling Jeanneau Merry Fisher 755 If you don´t know any bad words, just buy a boat Besøk også www.flatsea.no DRACO entusiastenes Mekka Link to post
Kiekhaefer Svart 4.April.2010 Link til dette innlegget Svart 4.April.2010 Min erfaring med Amerikanske firma er også meget bra når det gjelder oppfølging ved e-post forespørsler,dei tar mailer seriøst. Men OLA DUNK derimot har mye å lære på denne fronten,jeg tviler på at vi får se noen forbedring den første tiden. Sitér dette innlegget Link to post
2xDiesel Svart 4.April.2010 Link til dette innlegget Svart 4.April.2010 Executive: Tror det her er viktig å skille mellom handel mellom forbruker og bedrift, og bedrift og bedrift. I sistnevnte tilfelle stilles det krav til begge parter som proffesjonell aktør, og begge parter har både ansvar og plikter. I slike tilfeller er mail helt OK. Å basere handel mellom sluttbruker og leverandør ene og alene på mail så lenge bedriften er den eneste som har krav på seg til profesjonalitet kan lett føre til tvister hvis der er rom for tolkninger og synsing. Bestiller man 1 kg blylodd på nettet er selvfølgelig dette helt ok, blir lite tvister av det hvis vekten er korrekt Sitér dette innlegget Link to post
BAN Svart 4.April.2010 Link til dette innlegget Svart 4.April.2010 BAN: Velger å tro du handlet med ham som svarte Men da vil jeg gjerne spørre: Var den avgjørende faktoren for å handle hos denne leverandøren, kun at han svarte på mailen? Eller var det slik at de produktene han representerte, også var de produktene du mest hadde lyst på? Det at han svarte gjorde at jeg fikk opprettet kontakten. Jeg fikk også noen forslag til hva som kunne passe meg. Etter et par eposter var det tid for en telefonrunde og vi ble enige om en båt og motor. De som ikke svarte går jeg ut i fra har nok kunder, og de trenger ikke å regne med meg i fremtiden. Sitér dette innlegget Link to post
Servicemannen Svart 4.April.2010 Link til dette innlegget Svart 4.April.2010 Når jeg flyttet til Norge og skulle kjøpe båt startet jeg med diskutering vedrørende Hunter 367. De var helt nytt model de året og vi likte den godt som fritidsbåt, men vi hadde en Alden Yacht på 72fot i USA. Selger var veldig opptatt og vi (jeg og min betre halvdel) fikk ikke signert kontrakt uansett tålmodigheten var veldig stor. I slutten ble vi desperat der vi skulle være i Norge hel sommer uten båt og ga tilbud i alle retninger. Den første som svarte hadde de panserskipet vi har i dag og den i USA måtte vi gi fra oss (vi har registrert 50% egenandel enda). Den situasjonen angrer vi ikke og heldigvis fikk vi mulighet til å bo i båt mitt i Oslo. Sitér dette innlegget http://www.isbater.no http://www.kabola.is Link to post
Frøken Fryd Svart 4.April.2010 Link til dette innlegget Svart 4.April.2010 Det fine med epost er at historikken følger med. Om forrige epost kom for 14 dager siden er det enkelt å finne ut hva man har svart tidligere. Jeg er også den som gjerne kunne sendt en mail til 20 entrepenører og spurt "hva skal du ha for å skyte ut 17m3 med stein i Åsane og kjørt bort? At det var enkelt å skrive mailen er jo bare en fordel, det burde ikke ta så lang tid å estimere en pris for de som har greie på det. Får en da 5 tilbud er man nærmere oppdraget. Det kan jo hende at ett av svarene kan være noe ala "vi tar desverre ikke på oss så små oppdrag". Sitér dette innlegget Link to post
Pathfinder Svart 4.April.2010 Link til dette innlegget Svart 4.April.2010 Det sies at man ikke skal se på foretningstall? Tull, hvis man vet hva man skal se etter så kan man finne mange gode bedrifter bland flere dårlige, hvor alle har røde tall.Selv om man ikke har økonomiutdannelse så kan man se trekkene mellom betalingsvilje og betalingsevne, så styr unna bedrifter med betalingsannmerkninger. Dette punktet er noe av det viktigste. Et firma KAN se bra ut på papiret. Men graver man seg ned i regnskapet, og da særlig i dette med eierskap, roller og deretter betalingsanmerkninger kan mange få sjokk. Hva hjelper det om firma du ønsker å handle med har en omsettning på 10 mil og et overskudd på 500.000 dersom eierene er neddynket i gjeld. Ikke lett for hvermansen å sjekke men dette er offentlig informasjon som man kanskje må betale litt for å få. Lindorf er et firma som har all denne informasjonen mener jeg å huske. (Konsesjonsbelagt vistnok) Sitér dette innlegget Link to post
Servicemannen Svart 4.April.2010 Link til dette innlegget Svart 4.April.2010 Ikke lett for hvermansen å sjekke men dette er offentlig informasjon som man kanskje må betale litt for å få. Hvis firma er registrert son NUF blir tilgang til informasjon null. Norske staten driver diskriminering av selskapsformer og uansett hvilket firma brukt er til kredittsjekk blir resultat at de selskapet har ikke regnskapsplikt og de ligger null informasjon inne hos Brønnøysund. Men uansett NUF selskap har regnskapsplikt og leverer alt inn som skal er de som å slå Selv har jeg NUF selskap og har erfaring med disse sakene. De er sikkert ca.25% slike selskaper som driver seriøst og de er spørsmål om tid når staten blir anmeldt på grunn av sin oppførsel. Sikkert gir den blaffet i de der den har bra med overskudd dersom innbyggere betaler største delen av driften utenom skattbetalingen. Sitér dette innlegget http://www.isbater.no http://www.kabola.is Link to post
Teerex Svart 4.April.2010 Link til dette innlegget Svart 4.April.2010 (redigert) Jeg liker i alle fall å kunne ta en del av avgjørelsen hjemme. I skrivende stund skal jeg oppgradere uteplassen min for 100K. Jeg har sendt mail med en del forespørsler til flere leverandører, kun de som svarer får være med på runde nr 2, å gi en pris. Så vil den med det beste tilbudet (pris kontra kvalitet) få levere til meg. Tid er viktig ikke minst for kundene. Derfor vil stadig mer kommunikasjon skje elektronisk, enten man liker det eller ikke. Har du vurdert http://anbudstorget.no/ ? Redigert 4.April.2010 av teerex (see edit history) Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Farco Svart 5.April.2010 Link til dette innlegget Svart 5.April.2010 Tid er viktig ikke minst for kundene. Derfor vil stadig mer kommunikasjon skje elektronisk, enten man liker det eller ikke. Det er mulig, men utvikling løper visst fortere enn menneskene. Allerede nå er det visst noen som har gått på den grundige bløffen om at det bestandig er billigst å handle på nettet. Det værste er at jeg ser ikke bort fra at jeg selv er i ferd med å utvikle meg til å selv bli en slik nettidiot...... Sitér dette innlegget Farco AS, Kabelgata 37 C, 0580 Oslo - Tlf. 22 65 53 20 - e-post: Link to post
boatsmann Svart 11.April.2010 Link til dette innlegget Svart 11.April.2010 Hadde jeg vert Baymax så ville jeg ha lagt meg paddeflat i stede for å angripe. Her har nok importøren mistet mange potensielle kunder For de fleste vil Google firrmaet før båtkjøp. Kanskje det er lurt av Baymax ordne opp med kunden så kanskje det kommer noe positiv ut av det. Heller det enn legge ut navn og adresser. Sitér dette innlegget Link to post
alphaman Svart 29.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 29.Mai.2010 nå er konkursen Sitér dette innlegget Link to post
Mjøsfarer Svart 29.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 29.Mai.2010 Kilde? Sitér dette innlegget Link to post
Sydvesten Svart 29.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 29.Mai.2010 Konkurs Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
Kaftein ØL Svart 30.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 30.Mai.2010 De skiftet navn fra Baymax til Maritim import ca. en måned før konkursen. Iflg. brønnøysund var det også flere i styret som trakk seg. De har solgt ganske mange båter, så det blir spennende å se hvordan det blir med deletilgang og håndtering av garantisaker fremover. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.