Retox_93 Startet 16.Mars.2010 Del på Facebook Startet 16.Mars.2010 Hei, Er på leting etter ny kalesje til Hanto'en min. Har spurt Jens sagen i Kristiansand, men de hadde ikke malen til den Hanto'en. Har også spurt 2 lokale kalesje makere, men de ville ha over 13. 000 kr for en kalesje. Sa NEI takk til det. Men Lurte deretter på om det er mulig å lage en midlertidig kalesje av f.eks et par preseninger? OM å sy de sammen til en hel kalesje. Høres sikkert idiotisk ut, men har ikkje tenkt å lag mæ stoppe av en kalesje. Noen som har vært borti noe lignende? Mvh Even Sitér dette innlegget Link to post
Hobby 430 Sport Svart 16.Mars.2010 Del på Facebook Svart 16.Mars.2010 Hvis du bruker den PVC presenning, så kan denne svieses med en varmluftpistol! legger overlapp på 3-5 cm så varmer du overlappen inni mellom skøtene og presser delene sammen med ei stålkloss eller feks ei alurulle som brukes til plastring! sy noe sånn tror eg kan bli et mareritt som ikke holder! Sitér dette innlegget O Erland med båtførerbevis Link to post
Retox_93 Svart 17.Mars.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.Mars.2010 Takk for tipset. Du har rett med at sying kan bli veldig dårlig. Sitér dette innlegget Link to post
rolf-eigil Svart 17.Mars.2010 Del på Facebook Svart 17.Mars.2010 Hei! Bedre om du kunne lage kalesje i noe pustende stoff. Bruker du ei plastpressenning så kommer det til å bli ganske fuktig under presenningen En så moderne båt som din er mye tettere enn en gammel tresnekke. Det er faktisk ikke så vannskelig å sy en presenning selv. Bruk stifter og nåler når du setter det sammen, så sy. Men er overbevist om at det er noen i området rundt deg som syr kalesjer. MVH Rolf-Eigil Sitér dette innlegget Link to post
gon Svart 17.Mars.2010 Del på Facebook Svart 17.Mars.2010 rolf-eigil har helt rett. Jeg kjøpte kalesjestoff og sydde kalesja mi selv på en gammel håndsveivet symaskin. Jeg hadde ikke noen mal, men laget en av en gammel presenning. Med maljer og kantforsterkning gikk det med et par dager på jobben. Den har holdt i over 20 år, og jeg sparte 5000 på å gjøre jobben selv. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.