Bitteliten Startet 16.Mars.2010 Del på Facebook Startet 16.Mars.2010 Vi planlegger å sette opp w-lan i havna vår med passordbeskyttet adgang for de som har plass der. har lurt på å sette et web kamera i båten for overvåkning. Finnes det kameraer som enkelt kan kobles til dette w-lan og som vil ha motion detection slik at jeg får alarm på mobil om noe skjer i båten? Sitér dette innlegget Link to post
BMP Svart 17.Mars.2010 Del på Facebook Svart 17.Mars.2010 Det står en del om kamra i denne tråden https://baatplassen.no/i/index.php?showtopic=62935.Det kamraet jeg bruker har w-lan og mulighet for definisjon av bevegelsessoner med justerbar følsomhet for alarm som kan starte opptak, sende e-mail. SMS eller ta bilder. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 17.Mars.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.Mars.2010 takk, kan det sende bilder til mobil? hvor krevende er det å sette det opp (bådy fysisk og software) Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 17.Mars.2010 Del på Facebook Svart 17.Mars.2010 Jeg bruker WebCam Monitor for webkamera i båten. Dette programmet kan sende e-mail med bilde ved allert. Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
MajorAndy Svart 17.Mars.2010 Del på Facebook Svart 17.Mars.2010 Jeg har også skrevet om mine erfaringer herinde tidligere. Jeg bruger Panasonic Netcam som dette Kameraerne findes med både alarm for bevægelse i billedet og decideret motion sensor. Det er afgørende at få et med motion sensor, da bådens egne bevægelser eller forbipasserede ellers vil skabe fejlalarmer. Men ellers er jeg glad for løsningen, som jeg også bruger hjemme under ferier mm. Hvis alarmen trigges vil det sende billeder til en ekstern server hvor de kan findes senere (så det ikke hjælper at slukke for kameraet eller tage det med). Desuden vil det sende emails til en eller flere mobil-telefoner. Grei ting :-) Andy Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.