mercury Startet 20.Mars.2010 Del på Facebook Startet 20.Mars.2010 Skal kjøpe meg ny båtmotor nå til våren, litt usikker på merket enda, men skal brukes mest i trolling.. Vurdere 25hk ell 30hk.. Men er den 30 hk verdt forskjellen i kr å øre? Både i henhold til knop fart, stødig å fin rett fremover osv? Sitér dette innlegget Link to post
Volvomekanikeren Svart 20.Mars.2010 Del på Facebook Svart 20.Mars.2010 Motoren har no ingenting med stødigheten av båten og gjøre.. Men spørs kass båt du har. Har du en askeladden e.l så vill nok 30hk øke farten litt mere enn 25 hk. jah ;) Sitér dette innlegget If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw! Link to post
mercury Svart 21.Mars.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.Mars.2010 Har en rana 16.. tenkte ikke på stødig, men kansje noe lettere å få båten til å gå rett frem.. Hatt problemer med att båten svinger til sidene med en gang nesten... Mye forskjell i knop på en slik båt vil det være på 25 og 30 hk? Sitér dette innlegget Link to post
Noflow Svart 21.Mars.2010 Del på Facebook Svart 21.Mars.2010 du merker nok ikke store forskjellen alene i båten, de 5 ekstra hestekreftene kommer til sin nytte ved mer last i båten. motoren vil gå lettere og i teorien bruke mindre drivstoff Sitér dette innlegget Link to post
Kodvaag Svart 21.Mars.2010 Del på Facebook Svart 21.Mars.2010 For to båter siden hadde jeg en 14,5foter (Blesser 440) med 25 hk. Den plante lett, og gikk greitt nok. Siste sesongen satt jeg på en 55 hk (samme merke, samme år 1998, Suzuki 2 taktere begge to) Det ble som en helt annen båt! Økte bare fra 25 til 34 knop, men støykomforten, og følelsen at den gikk helt uanstrengt, var veldig bra. Den var mye bedre å kjøre, og så mye mer stillegeånde. Jeg anbefaler størst mulig motor, og heller kjøre med halv gass... Sitér dette innlegget Båthistorie: x-Blesser 440/35 knop - x-Joda 7500/25 knop - x-Master 820/18 knop - x-Scand Baltic/25knopNå: Båtløs - Kjører Bobil... Link to post
Volvomekanikeren Svart 21.Mars.2010 Del på Facebook Svart 21.Mars.2010 Som kodvaag sier. Størst mulig motor, og halv gass Tåler båten din 30 hk. så setter du på 30 hk Sitér dette innlegget If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw! Link to post
Kodvaag Svart 21.Mars.2010 Del på Facebook Svart 21.Mars.2010 Min var godkjent for 40 hk, og jeg satt på 55, men kunne fint hatt 20 hk til. Selv om den hadde 15 hk "for mye" var den fremdeles "idiotsikker", at man kunne svinge som man villeuten at den oppførte seg rart. Snekka jeg hadde etter skjærdgårdsjeepen hadde originalt 33 hk, den fikk 140 hk og 26 knop. Også den var helt trygg og stabil med så stor motor. MEn det er en annen historie. Sitér dette innlegget Båthistorie: x-Blesser 440/35 knop - x-Joda 7500/25 knop - x-Master 820/18 knop - x-Scand Baltic/25knopNå: Båtløs - Kjører Bobil... Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.