Julie III Svart 21.Februar.2012 Link til dette innlegget Svart 21.Februar.2012 (redigert) Enig i at et medlemskort kunne vært en god ide og fremstått mer seriøst... Blir det en realitet, skal jeg gledelig gi prosenter på 3 restauranter, 2 hoteller og 2 nattklubber ved 2 godt besøkte havner i Oslofjorden... Det må da være et personlig medlemskort med bilde. Vimpel er lett å misbruke. Vil tro det er fler av meg Langs kysten Hvor mange aktive medlemmer er det her egentlig? Redigert 21.Februar.2012 av Julie III (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Captain Chaos Svart 22.Februar.2012 Link til dette innlegget Svart 22.Februar.2012 Det må da være et personlig medlemskort med bilde. Vimpel er lett å misbruke. Bilde er veldig fordyrende ved produksjon, men med navn gravert i kortet er det jo bare å ha med annen legitimasjon dersom tilbyder krever dette. Vi har vel med oss båtlappen/førerkort og ikke minst bankkort når vi er på tur? ;) Chaos Sitér dette innlegget Høne, øl og hornmusikk! Link to post
Julie III Svart 22.Februar.2012 Link til dette innlegget Svart 22.Februar.2012 Kortene må uansett lages til hver enkelt og trenger strengt tatt ikke være gravert. Det er nok mer fordyrende enn bilde. Vi lager slike kort daglig på egen printer. Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 22.Februar.2012 Link til dette innlegget Svart 22.Februar.2012 Ja men, ja men . . . , har dere ikke fått tilsendt medlemskortet for i år ennå? :giggle: Lars H. :flag_bp: Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Faxen Svart 22.Februar.2012 Link til dette innlegget Svart 22.Februar.2012 Da mangler vi bare 38419 medlemskort da! Sitér dette innlegget Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
Kristian_H Svart 22.Februar.2012 Link til dette innlegget Svart 22.Februar.2012 Da mangler vi bare 38419 medlemskort da! kanskje om du trekker fra de bakerste tallene? Sitér dette innlegget Link to post
Kasina Svart 23.Februar.2012 Link til dette innlegget Svart 23.Februar.2012 Det er jo ikke mer som skal til Lars. Er det ikke mulig å legge inn en mal under f.eks dokumenter, hvor bare innloggede medlemmer kan gå inn å legge inn navn og bilde, for så å printe ut. Sitér dette innlegget "Sistemann tar med flagget" Link to post
Lars H. Svart 23.Februar.2012 Link til dette innlegget Svart 23.Februar.2012 Det "medlemskortet" jeg snekret sammen i en fart og la ut bilde av, var bare ment som en fleip! Men det viser hvor lett det er å lage seg falske medlemskort så lenge det ikke kreves hologram eller andre sikkerhetsgreier. Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Julie III Svart 23.Februar.2012 Link til dette innlegget Svart 23.Februar.2012 Ja slike kort kan det ikke være. Når jeg skrev "printe" er det fordi vi har en spesialprinter for plastkort. Ikke printer og lamineringsmaskin Å lage kort med høy sikkerhet er kostbart og sjeldent brukt ved medlemskap... Sitér dette innlegget Link to post
Kasina Svart 24.Februar.2012 Link til dette innlegget Svart 24.Februar.2012 Nå er det vel ikke noe type "visa" kort vi snakker om, men et enkelt medl. kort med navn og bilde. Tror ikke Baatplassen.no er det helt store forumet for høykriminelle, eller...... Sitér dette innlegget "Sistemann tar med flagget" Link to post
Julie III Svart 24.Februar.2012 Link til dette innlegget Svart 24.Februar.2012 Jo det bør nok være plastkort ala Visa. Får man med seg nok partnere blir det fort lønnsomt, og lønnsomhet avler ofte uærlighet hos enkelte desverre... Men nå var ikke responsen så stor på dette, så da blir det nok ikke noe av uansett Sitér dette innlegget Link to post
26 Gimsøy Svart 24.Februar.2012 Link til dette innlegget Svart 24.Februar.2012 Noen som vet hva kostnaden pr. kort blir da vis det skulle bli aktuelt? Kan jo lage en meningsmåling her for og lodde stemningen.. Sitér dette innlegget Min båt her på BP Link to post
Salt Svart 24.Februar.2012 Link til dette innlegget Svart 24.Februar.2012 en god idé, men for meg er det ikke så aktuelt å bruke 2 timer til Fredrikstad og en time tilbake igjen for å tanke cirka 50 øre billigere (rabatten og den lavere utgangsprisen til sammen). Men Herføl Marina hadde vel òg et tilbud til bp-medlemmer, så et medlemskort til en passende årspris kunne være en god idé, som sagt. Sitér dette innlegget Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk Link to post
Julie III Svart 24.Februar.2012 Link til dette innlegget Svart 24.Februar.2012 Er ikke bare drivstoff som blir diskutert. Med et skikkelig kort kan man nok få med seg flere aktører... Sitér dette innlegget Link to post
Captain Chaos Svart 24.Februar.2012 Link til dette innlegget Svart 24.Februar.2012 Men nå var ikke responsen så stor på dette, så da blir det nok ikke noe av uansett Det er ikke så rart "interessen" ikke er så stor. Tråden heter jo .....rabatt hos Glommen Bunkers. Ikke noe som indikerer medlemskort og andre rabattordninger. Vi kan lage en tråd om fordeler og medlemskort som sticky i toppen av forumet. Da blir det fart tenker jeg... ;) /Chaos Sitér dette innlegget Høne, øl og hornmusikk! Link to post
26 Gimsøy Svart 24.Februar.2012 Link til dette innlegget Svart 24.Februar.2012 Høres fornuftig ut Chaos Sitér dette innlegget Min båt her på BP Link to post
Julie III Svart 24.Februar.2012 Link til dette innlegget Svart 24.Februar.2012 Du har nok rett i det Chaos. Tenkte ikke så langt... Men har ikke temaet vært oppe før? Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 24.Februar.2012 Link til dette innlegget Svart 24.Februar.2012 Min erfaring med dieselpriser er at jeg som regel får rabatt om jeg spør og skal fylle over 500 liter. Hva er erfaringen med Glommen? Nabobåten min hevder han fikk uren diesel der i fjor. Sitér dette innlegget Link to post
Captain Chaos Svart 24.Februar.2012 Link til dette innlegget Svart 24.Februar.2012 Jeg har neste utelukkende fylt hos Glommen i år. Kun 1 nødfylling i Vrengensundet. Har ikke loggboka her men ca 2000 liter over 3 mnd, ca 500liter pr gang. Under konservering og klargjøring for vinteren sjekket jeg forfiltre for vann og grums.. Så lite at jeg vurderer å bruke de til neste år... Så min erfaring så langt er bare positivt. Jeg har også flere venner i Hvalertraktene, alle bruker Glommen. Ingen negative erfaringer. /Chaos Sitér dette innlegget Høne, øl og hornmusikk! Link to post
nordan family 27 Svart 24.Februar.2012 Link til dette innlegget Svart 24.Februar.2012 Jeg ser at båtforeningene har et meget enkelt papirkort. Det som validerer dette er en pålimt kvitteringsstripe som er standard i nettbanken og kommer tilsendt i posten for 8 kr i gebyr. I et slikt tilfelle kan medlemskortet lastes ned og printes ut, og en kvittering fra nettbaken på en aktuell sum (stor eller liten) pålimes som bevis påinnbetalt kontingent eller avgift. Dette blir vel billigere enn visakort med bilde varianten, og krever egentlig kun en print av noe forhåndsdefinert og en liten innbetaling som verifikasjon. Ordningen er jo god nok for foreningene, idrettsforeningene etc Sitér dette innlegget Link to post
Julie III Svart 24.Februar.2012 Link til dette innlegget Svart 24.Februar.2012 Har ikke sett denne ordningen før, men i den bransjen fungerer det sikkert greit. I andre bransjer der det går litt fortere i svingene er det nok lettere med bilde på kortet slik at man enkelt kan se det er riktig kortinnehaver og ikke måtte sjekke opp mot et annet ID. Sitér dette innlegget Link to post
Tore B Svart 24.Februar.2012 Link til dette innlegget Svart 24.Februar.2012 Min erfaring med dieselpriser er at jeg som regel får rabatt om jeg spør og skal fylle over 500 liter. Hva er erfaringen med Glommen? Nabobåten min hevder han fikk uren diesel der i fjor. Jeg har brukt de i 6 år og aldri fått uren diesel. Sjekket tanker og filter i høst og de var "gullende rene" Sitér dette innlegget Link to post
Kasina Svart 24.Februar.2012 Link til dette innlegget Svart 24.Februar.2012 Jeg løftet denne tråden på bakgrunn av mine samtaler med Ole Petter i Glommen Bunkerservice i forrige sesong. Ser på bakgrunn av interressen at det burde vært startet en egen tråd ang. medlemskort, da dette selvfølgelig vil gjelde rabatter mange andre steder over hele båtriket. Sitér dette innlegget "Sistemann tar med flagget" Link to post
Bitteliten Svart 25.Februar.2012 Link til dette innlegget Svart 25.Februar.2012 Med tanke på at forumet sliter med reklamesalg kan kanskje dette være en inntektskilde? Jeg tipser Ingar om tråden Sitér dette innlegget Link to post
TICORA Svart 25.Februar.2012 Link til dette innlegget Svart 25.Februar.2012 Dette er ikke dyrt å lage og er sikker på at mange vil gi fordeleler her. Er positiv og kan kanskje også produsere kortene for BP Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.