rolk Startet 20.Mars.2010 Link til dette innlegget Startet 20.Mars.2010 Jeg ser at det blir mest essostasjoner jeg kommer til å fylle diesel på. Dette gjelder bergensområdet. Hvilket kort gir størst rabatt her. Regner med jeg må ha et kredittkort, men vet ikke hvilket. Eller er det medlemskap i enten NAF eller andre ting som gir bedre rabatter. Sitér dette innlegget Link to post
Jonas Svart 20.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 20.Mars.2010 Vet at Coop medlemer får en del rabatt hos Esso. Tror det er for tiden 25 øre pr. liter. Sitér dette innlegget Link to post
litt peiling Svart 20.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 20.Mars.2010 skaff deg Esso kortet. Da kan du velge ulike alternativ hva angår rabatt. Jeg bruker dette i mitt transportfirma og har valgt å få 40 øre rabatt på pumpeprisen. Sitér dette innlegget Link to post
Seastar Svart 20.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 20.Mars.2010 (redigert) Bruker Cresco Car, - med 4 % rabatt fratrukket på den månedlige faktura, - på pumpeprisen og alt ellers jeg kjøper på bensinstasjonene. (Kan brukes på alle besinstasjoner uavhengig av kjede.) Dette er jo da også et helt vanlig kredittkort som kan brukes overalt om man ønsker det....., men jeg bruker det kun på drivstoff / bilutgifter som da blir veldig ryddig og oversiktlig. Hvis du kombinerer dette med å bruke et slikt bonuskort som de fleste kjeder/ organisasjoner lokker med, så kan fangsten bli opp mot ca. 30 øre i bonusoppsparing per liter og fast 4% fratrukket på fakturaen av pumpeprisen, det skulle tilsammen bli med dagens bensinpris ca. 82 øre mindre per liter. OBS! Hvis man overskrider maks grense for rabatt på de aktuelle kortene, så er det jo bare å følge med, - og eventuelt da gå over på et lignende annet kort-alternativ. Jeg har lagt inn automatisk trekk fra utgiftskonto, så da er det bare å sjekke raskt om faktura stemmer, så går resten av seg selv, - mindre stress og kav i hverdagen!!! Redigert 20.Mars.2010 av Seastar (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Mariell Svart 20.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 20.Mars.2010 En annen fordel med Cresco car, er at det kan brukes i utlandet. Om med utlandet menes, Norden, Europa eller hele verden. Tja det vet jeg ikke. For meg så holder det med Norden. Viktig å følge med på disse kortene. Hadde tidligere ett Cash kort. Der begynte det med 5% på fuel. Så ble det 4% siste var 1%. Da rev jeg det i stykker. Spennende å se hvor lenge Cresco car holder seg på 4% Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
Mouche Svart 20.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 20.Mars.2010 NAF Mastercard gir 4% rabatt hos alle stasjoner samt en tilleggrabatt på 30 øre hos Statoil. I tillegg er dette et kredittkort og kan brukes alle steder Mastercard kan brukes - anbefales. Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
eysteind Svart 21.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 21.Mars.2010 kan man kombinere cresco car og coop kort? Sitér dette innlegget Link to post
Seastar Svart 21.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 21.Mars.2010 (redigert) Hei eysteind Coop kortet gir vel rabatt på Esso og Statoil, og en gang jeg var innom en Statoil-stasjon så fikk jeg ihvertfall beskjed om å velge et av rabattkortene, - jeg fikk ikke bruke begge samtidig ble det sagt. (Hvis dette stemmer, så er det jo en litt merkelig praksis?) Så da ble det brukt kun Cresco Car. Vet ikke om det kan være lokale forhold eller om det er likt i hele landet, - men jeg handlet ikke mere i fortsettelsen på den Statoil stasjonen ihvertfall! Men for trådstarter så var det vel Esso-stasjoner som var mest aktuelt, så han får sjekke ut kombinasjonen med Coop-kortet eller det egne bonuskortet til Esso i forhold til f.eks betalingskortet/kredittkortet Cresco Car. (Har ikke Esso i den nærmeste omegn her hos oss!) Redigert 21.Mars.2010 av Seastar (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
eysteind Svart 21.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 21.Mars.2010 Eg har jobbet på Esso, så eg veit iallefall at Coop kort og Essokort ikkje kan kombineres... Sitér dette innlegget Link to post
Bjartn Svart 21.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 21.Mars.2010 Jobbet hos Cresco når Cresco Car ble lansert. Er et bra kort det, funker bra med de 4%. Det er 25 000 i max rabattgivende kjøp, såvidt jeg husker. Dvs inntil 1 000 pr år i rabatt. Kredittkort kan vanligvis ikke kombineres med rabattkort (Coop, NAF, etc.). Automatene godtar det ikke. Cresco Car er et VISA-kort. Det fungerer på alle pumper som tar VISA. (Må ikke forveksles med bankkortet ditt, som også vanligvis er VISA, men i tillegg til Bankaxept. Det er sistnevnte vi bruker på ordinære terminaler). Kortet NAF Fordel Xtra er helt likt med samme rabattbetingelser, bare at det er et Mastercard. Jeg tror du må opp på stordriftsavtaler for å overgå disse 4-prosent kortene. For min del fant jeg ut at de små hundrelappene jeg sparer i løpet av året, så var det egentlig ikke verdt det å ha et kredittkort som skal betales, administreres, kode, etc etc.. Sitér dette innlegget Det er to ting jeg har for lite av - tid og penger. Men båt skal man ha! Min prosjekttråd her på BP Link to post
Mouche Svart 21.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 21.Mars.2010 NAF-Mastercard koster ingenting i årsgebyr, gir 4% rabatt på all bensin samt tillegg på 30øre x-tra hvis du fyller hos Statoil. Hvis noen kan komme opp med et bedre og billigere kort så vil jeg bytte, ellers ikke. Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Mariell Svart 21.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 21.Mars.2010 Må vel være NAF medlem for å få kortet? Hva er års kontigenten? Gjelder rabatten kun i Norge? Føres jo fristende ut, hvis ikke medlems kontigenten er for høy. Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
Bean2 Svart 21.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 21.Mars.2010 (redigert) Det gis 30 øre rabatt med Coop-kort hos ESSO. NAF har ikke avtale med ESSO lenger. Redigert 21.Mars.2010 av Bean2 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Seastar Svart 21.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 21.Mars.2010 (redigert) ........For min del fant jeg ut at de små hundrelappene jeg sparer i løpet av året, så var det egentlig ikke verdt det å ha et kredittkort som skal betales, administreres, kode, etc etc.. Hei Bjartn ..alle bekker små blir til en stor "å"................,eller noe i den dur! Jeg tar det for gitt at ikke noen betaler ekstra for etableringsavgift, adm.avgift, årsavgift og fakturagebyrer o.l., for å få slike kredittkort og bonuskort. Den løsningen jeg har gått for koster meg ikke noe ekstra, gjør det oversiktlig, lettvint og sikkert i hverdagen i forhold til alle andre alternativ som har med drivstoffhåndtering å gjøre. Da tar jeg gjerne i tillegg med meg de tilsammen 1500,- kronene det utgjør for meg med mitt forbruksmønster per dato. :sailing: Lykke til med deres egne vurderinger av behov og event. fordeler/muligheter som tilbys.....! Redigert 21.Mars.2010 av Seastar (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 21.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 21.Mars.2010 Må vel være NAF medlem for å få kortet? Ja! Resten av betingelser, priser etc finner du på naf.no. Jeg valgte å bli medlem hos NAF da jeg har kuttet alt utover minimum forsikringer på bilene så man må se det hele i en helhet. Det gis 30 øre rabatt med Coop-kort hos ESSO. NAF har ikke avtale med ESSO lenger. I følge NAF får man 4% rabatt også hos Esso, men de x-tra 30 ørene får man kun hos Statoil. Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Oteren Svart 21.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 21.Mars.2010 Jeg valgte å bli medlem hos NAF Kuttet NAF medlemskapet da veihjelp var med i forsikringen. Hvor mange liter må jeg fylle for å dekke kontingenten? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.