Jump to content

Prosjekt: har kjøpt ny båt enes 25


lillefot

Recommended Posts

maks motor er 60 hk

første enes båtene var bygd i valsøyfjord på nordmøre

de er to typer av enes 25 en mer halvplanene type og en en med deplasment skrog den hetter enes 25 diplomat.

BÅT SKAL VÆRE NORSK BYGD,BÅT MED STIL IBIZA
SLANKE OG ELEGANTE
GÅ MYKT FINT SJØEN.
obs obs ibizaen min går ca 40 knop med ny suzuki df 140 learn burn stål propell må jeg ha

Link to post
Share on other sites

Hei.

 

Jeg har ikke Enes 25, men skulle nok ønske jeg hadde. Synes det er en flott båt, gratulerer med den. Du har rett i at det ikke er mye stoff om denne båten her inne, det kan jo gjøres noe med....? Et lekkert bilde hadde ikke vært ueffent. Jeg har ikke mye annet enn en blanding av beundring og misunnelse å bidra med dessverre.

Link to post
Share on other sites

  • 7 måneder senere...
  • 1 år senere...

Ser det er anbefalt motor på 60hk på Enes 25, jeg har i dag en 66hk Yanmar som etter mye arbeid er oppe å gå. Til våren blir det satt inn en helt ny 72hk av samme merke. Båten er en halvplaner og tåler fint en sånn motor som faktisk er identisk med den gamle i mål og vekt. For min del er det ikke farten som gjelder men å ha noe som jeg kjenner fra før og så er jo 66hk gått ut av produksjon, ellers hadde det blitt en maken. :flag_bp:

Link to post
Share on other sites

Hei Grimme Elling.

 

Har et spørsmål litt på siden av denne tråden men prøver alikevel, stemmer det at du har en viksund 25 sabb cruiser? Jeg har også anskaffet meg en sånn, men bare et tomt skråg, uten noen form for innredning. Jeg kunne vært veldig interessert i å sett noen bilder av en sånn båt, da spesielt innredningen, hadde vært kjekt å hatt noe å sett etter, hvordan de var orginalt. jeg har planer om å bygge den opp igjen i løpet av vinter/vår.

 

Med hilsen Rune

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...