Jump to content

Sjøen for alle, selgere ikke interesserte i og selge


kællen

Recommended Posts

Var på båtmessen i går, og hadde egentlig tenkt og kjøpe meg ny do til snekka, og var på en stand der de solgte toaletter, husker ikke firmanavn, var der tidlig og stoppet og studerte de forskjelige dassene de hadde utstilt, og det var ingen andre som var på den standen akuratt da, men han som hadde standen var mere inntresert i og lese avisa (VG) en og hjelpe meg, så jeg gikk derifra letter irritert.

På slutten av dagen tenkte jeg at han skulle få en mulighet til så jeg gikk tilbake til den samme standen, og da ver denne selgeren opptatt med og spise mat og drikke kaffe denne gangen var det jeg og en til som studerte dassene.

Dette firmat bør i allefall ikke klege på lav omsetning på messa for de hadde en selger som viste noll interesse for kundene som var innom.

Andre steder så var selgerene på deg med en gang som sånn jeg forventer av messeselgere som ikke er opptatt med andre kunder.

Så den dassen får jeg vell kjøpe på en av de lokale båtsjappene.

Link to post
Share on other sites

Mange av de standene er vel importører, og selger ikke direkte til forbruker. De henviser til forhandleren...men klart, mange av dem er jo selv forhandlere, og jeg har også erfart det samme. Har ikke noe svar på hvorfor det er slik...bare konstaterer fakta.

 

Tror likevel dette "fenomenet" er enda mer utbredt blant nybåtselgere...

Link to post
Share on other sites

Jobber som selger selv og kan bekrefte denne myten.. Det er på kveldene og i de små nattetimer at det er mest spennende på slike messer. Mingling osv med store kunder/leverandører som er samlet for å være med på messen. De som selger utstyr direkte på messen skjønner jeg derimot ikke at ikke er interisert i å gi første klasses service på stands osv..

Link to post
Share on other sites

Det er det samme om de er importør eller forhandler.

Meningen med en slik messe som koster masse penger er vel å vise sin produkter og ikke minst markedsføre (les: fortelle om) produktene.

Ikke minst til sluttkundene.

Har selv stått på messen noen ganger (flere år siden), og det og være våken og imøtekommende var noe jeg la vekt på.

Man hjelper alle så godt man kan. Selv guttungen som er veldig nysgjerrig kan bli en god kunde i fremtiden hvis han får

en god opplevelse på din stand. Hvis trøkket blir veldig stort så må man jo imidlertid alltid gjøre en viss prioritering.

Å konsekvent forsøke å sile mennesker ut fra hvem man tror vil kunne kjøpe sitt produkt kan straffe seg.

Så likevel at det ble gjort av mange.

 

At det er fest om moro på kveldene på en del messer stemmer nok, men for vår del var Sjøen for Alle en lang og slitsom jobb uten fest på

kveldene.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...