Jump to content

Hente ny båt i Horten, påsketur tilbake til Sandnes - gode råd

K-7

Recommended Posts

Ja, du hadde sikkert en fin tur. Men du var lit rask på labben da du dro ut av Egersund, husk at der er fartsgrenser, og du lager hekkbølger.

Du begynnte og dra på rett utenfor mine stuevinduer.

:nonod: du er da enda innfor det område som heter sakte fart.

Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day."

Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF,CMID, NFS & SYC.

http://lagoon380careka.blogspot.com/

Gryllefjæring:

Takk for kjempefin informasjon om turen. Flott å høre at turen gikk såppas fint. Vi tar kansje turen oppover neste år og da er det greit å vite at kanalen også går fint. Tenkte litt på dere når jeg så værmeldingen, men når båt og manskap er fornøyde er alt bare topp. :flag_bp:

Jeg må si takk for hyggelig visit i Sandefjord også. Til info så holdt Bavariaen flott og riktig fart ut hele Sandefjordfjorden. :yesnod:

Vi ligger ute i båten i påsken, og koser oss skikkelig, men ønsker oss noen bilder....

Kommer det noen bilder fra turen da??

Per Harald

https://baatplassen.no/i/blog/per_harald/index.php?

Vis hensyn på sjøen. Ja til obligatorisk båtførerbevis.

D5LA I boks.

Men du var lit rask på labben da du dro ut av Egersund, husk at der er fartsgrenser, og du lager hekkbølger.

:nonod: du er da enda innfor det område som heter sakte fart.

Hei Nor_Careka, jeg skal ikke bestride din påstand. Det eneste som jeg kan tilføre til mitt forsvar er at jeg så etter alle merker/skilt på land og stusset litt på at sakte fart skiltet sto så langt inne. Jeg fortsatte å se etter merker utover, men jeg kunne ikke se flere lengre ute (kanskje finnes de).

Uansett, jeg beklager dersom jeg har overtrådt sakte fart bestemmelsene - de pleier jeg å overholde nettopp fordi jeg har litt hekksjø.

Hei Nor_Careka, jeg sjekket på lovdata for å finne havnebestemmelsene for Egersund og det er beskrevet i to paragrafer og er som følger (og som du kjenner til og riktig påpeker):

§ 3. Fartsbegrensning innenfor havnedistriktet Egersund havn og Vågen

5 - fem knop er største tillatte hastighet for fartøyer under fart innen for sjøområdet Egersund havn og Vågen (indre havn) begrenset i nord av nordsiden av Eigerøy bro og i syd av en rettvisende øst-vest linje trukket gjennom Sprengsodden.

§ 4. Sakte fart bestemmelser innenfor havnedistriktet

1. På strekningen mellom Grunnsundholmen til nordsiden av Eigerøy bro Nordre Sundet (Nyleia) gjelder sakte fart bestemmelse (merket med « SAKTE FART » skilt).

2. På strekningen mellom Råshagen og Sprengsodden gjelder sakte fart bestemmelse (merket med «SAKTE FART» skilt).

Det står skilt ved Eigerøy bro, men i følge § 4, første ledd gjelder sakte fart helt til Grunnsundholmen og denne overholdt jeg ikke. Jeg har tenkt meg innom Egersund i fremtiden og vet nå hvor sakte fart bestemmelsene gjelder (jeg burde kanskje ha vist det tidligere)

Jeg legger meg flat og beklager igjen - det vil ikke gjenta seg

Nor Careka

Det er greit og reise en pekefinger, men forklar også. Ikke tro at alle synder med vilje. Hadde man fått en forklaring så ville kanskje en ungått at andre går i samme felle.

Ellers grattis med nybåt og fin oppsummering på hjemturen.

Er det en High-line 37. Har en bekjent som hentet sin 37 i Kr. sand. Også meget fornøyd. Ludde her på forumet. Den har HT.

Vi sees!

Er det en High-line 37.

Takk for det baatsman. Nei, det er en "tradisjonell" 37 Sport - hvit med blå stripe og blå kalesje. Jeg så på High-line, en del fine fargekombinasjoner, men synes at innredningen ble litt "kantet" for min smak. Jeg liker de litt rundere formene som den tradisjonelle innredningen har. Det eneste som jeg har fra High-line er Creme farget "møblement" i cockpit, som jeg synes var/er fint og som jeg håper er litt mer praktisk i bruk

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...