Jump to content

erfaring med Biltema 2-komponent maling for båt?

Sjeldenutpå

Recommended Posts

Kjøpte slik maling fredag. Biltema sin 36-536 ( får ikkje nettkatalogen til å virke nå...)

Har malt kjølen i motorrommet. Blei fint. Men så skal eg skifte olje og dieselfilter, og litt søl vil det bli...så eg lurer på om dieselen vil ta hardt på nymalt bunn....

Hvor lenge må eg vente evt ? :smiley:

motorrom_venstre_side.jpg

motorrom_hoeyre_side.jpg

nymalt_gulv.jpg

Yanmar 6LYA-STP 340hk

Dette er top-coat produsert av Star maling&lakk. denne er motstandsdyktig mot det aller meste, også oljesøl (såfremt den har fått herdet skikkelig) Har lakkert 3 båter selv med dette, og det holder godt stand.

AASS for OSS! Drikk Aass og piss Ringnes!
Drikk aldri vann (og spis ikke den gule snøen)!!

Jeg ville nå ha gitt den en ukes tid i de temperaturene vi har nå. Men det merker du sikkert selv også: Kjenn på overflaten hvordan den kjennes ut. Er den blitt skikkelig hard, tåler den dieselen uten problemer.

Jeg har brukt samme maling i mitt motorrom, og den tåler både olje og diesel uten problemer.

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...