Sjeldenutpå Posted March 21, 2010 Share Posted March 21, 2010 Kjøpte slik maling fredag. Biltema sin 36-536 ( får ikkje nettkatalogen til å virke nå...) Har malt kjølen i motorrommet. Blei fint. Men så skal eg skifte olje og dieselfilter, og litt søl vil det bli...så eg lurer på om dieselen vil ta hardt på nymalt bunn.... Hvor lenge må eg vente evt ? Quote Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post Share on other sites More sharing options...
lippert Posted March 22, 2010 Share Posted March 22, 2010 Olje har jeg ikke prøvd, men den tåler bensin helt greit.. Quote mvh Knut Erik Link to post Share on other sites More sharing options...
Smiley Posted March 22, 2010 Share Posted March 22, 2010 Dette er top-coat produsert av Star maling&lakk. denne er motstandsdyktig mot det aller meste, også oljesøl (såfremt den har fått herdet skikkelig) Har lakkert 3 båter selv med dette, og det holder godt stand. Quote AASS for OSS! Drikk Aass og piss Ringnes! Drikk aldri vann (og spis ikke den gule snøen)!! Link to post Share on other sites More sharing options...
Sjeldenutpå Posted March 22, 2010 Author Share Posted March 22, 2010 Oki ! Det eg lurer mest på er kor lenge den må herde for å tåle olje/diesel.... er det nok med de 20 timene i 20 grader? Quote Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post Share on other sites More sharing options...
index Posted March 22, 2010 Share Posted March 22, 2010 Jeg ville nå ha gitt den en ukes tid i de temperaturene vi har nå. Men det merker du sikkert selv også: Kjenn på overflaten hvordan den kjennes ut. Er den blitt skikkelig hard, tåler den dieselen uten problemer. Jeg har brukt samme maling i mitt motorrom, og den tåler både olje og diesel uten problemer. Quote "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post Share on other sites More sharing options...
M/S Bastard Posted March 22, 2010 Share Posted March 22, 2010 Står det ikke noe på boksen hvor lang tid det skal gå før den utsettes for slitasje? Vel, utålmodig som jeg er, hadde jeg bare utstyrt meg med masse filler, og dekt til der det blir søl. Passe på og tørk opp underveis så går det helst bra Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
jensemann2 Posted March 22, 2010 Share Posted March 22, 2010 legg noe under ja, klipp opp noe byggplast og teip fast . Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
OnkelDonald Posted March 23, 2010 Share Posted March 23, 2010 2-komp fra biltema skal være bra den, tror ikke du får problemer med søl så lenge den har herdet et par dager Quote Genialt enkel redigering av nettsider Link to post Share on other sites More sharing options...
jensemann2 Posted March 23, 2010 Share Posted March 23, 2010 Det så forresten veldig fint ut i motorrommet ditt. Jeg har lyst å gjøre det samme! Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts