mercury Posted March 21, 2010 Share Posted March 21, 2010 noen som har noe tips om hva jeg kan bruke for å få rent vinduene i min rana 16? Ser nesten ikke ut gjennom dem imot sola:( Prøvd vanlig vindus rens, men resultat dårlig:( Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
dvil Posted March 21, 2010 Share Posted March 21, 2010 (edited) Glass eller plast? Det finns spesielle poleringsmidler, men vanlig lakkpolish fungerer bra. Gjør en test på det minst synlige området. Om det er gamle plastvinduer kan de være fulle av småsprekker, under overflaten. Det lar seg nok ikke reparere. Tror jeg da... Jeg bytter selv ut mine pga. dette. Edited March 21, 2010 by dvil (see edit history) Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Tine IV Posted March 21, 2010 Share Posted March 21, 2010 Er det småripete å sånn ,tar du å polerer over noen ganger med Autosol .Da blir ruta som ny,flere ganger du gjentar jobben jo bedre blir det .Da forsvinner alle småripene ,og ruta blir som ny . Tine IV Quote Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBFVi sees på sjøen og lytter på K-77 Link to post Share on other sites More sharing options...
mercury Posted March 22, 2010 Author Share Posted March 22, 2010 Er plast ja, ell rettere sagt plexi glass sikkert:=) Skal ta en test med autosol å se om det virker=) Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Tox Posted March 22, 2010 Share Posted March 22, 2010 Om det kun er vanlig vask, så er et microklut og bare vann som gjelder! Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Tine IV Posted March 22, 2010 Share Posted March 22, 2010 Feil microklut og du gjør saken enda verre,kjenner flere som har ripa opp nye vinduer på Bavaria med microklut. Tine IV Quote Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBFVi sees på sjøen og lytter på K-77 Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts