Jump to content

Problem med mariner 60 HK 4 takter 2001 mod

shibas

Recommended Posts

Kjøpte en Askeladd 475 freestyle 2001 mod m/ Mariner 60 hk 4 takt 2001 mod av båtforhandler ifjor sommer.

Ifølge forhandler var stammen og impellere skiftet.Båten har fungert bra foruten at den har problem med å plane når det er 2 voksne og 2 ungdommer i den.Dette var ifølge forhandler normalt.Da er det 2 som sitter bak og 2 framme.Turtallet går ikke opp før den ene personen bak beveger seg frem til omtrent midt i båten.Først da kommer turtallet og båten går i plan.

Hadde en service etter sommersesongen med i prisen(gjennomspyling,oljeskift).

Når jeg fikk båten tilbake etter service startet den fint,men med en gang jeg ga litt gass så sluknet motoren.

Prøvde flere ganger ,men motoren sloknet hver gang.motoren startet lett hver gang etter stansene.

Det var kjølevann når jeg kjørte sakte,men vet ikke om det var kjølevann når jeg ga gass.

Er det noen som har vært borti dette og evt kan si meg hva som kan være galt.

• 2 måneder senere...

Hei.

Jeg har en 50HK, 2001 model med akuart samme problem...

Har hatt motoren på verksted å de har tatt av og renset forgasserene + byttet bensin pumpe, men problemet er der enda.

Noen som har noen forslag på problemet eller har du fått orden på din motor?

Takk på forhand.

Hei

Vi har samme båt med samme motor og vi hadde akkurat det samme problemet.

Det er rett og slett at motoren ikke får nok kjøling og den går seg varm.Da går det en alarm og motoren slakker ned.

Det kommer eksos i kjølinga.

Vi måtte bytte ei slags plate som ligg under motoren og rett over motoroljen. Vi kjøpte delene i usa for ca.1000 kr og fikk med masse delar i tillegg som vi ikkje hadde bruk for.

I garasja løfta vi opp motoren frå stamma og skifta delen og litt forskjellige pakninger som var ødelagde.

Motoren virker veldig bra nå.

Håper dette svaret var til hjelp.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...