nani17 Startet 22.Mars.2010 Del på Facebook Startet 22.Mars.2010 Hei. Håper det er noen her som kan dele deres erfaringer med Yamarin 58 BR. Noen som vet hvordan denne båten er mot Finnmaster, Nordkapp og Askeladden? Sitér dette innlegget Link to post
ibizafan Svart 22.Mars.2010 Del på Facebook Svart 22.Mars.2010 se heller på askeladden eller nordkapp. Sitér dette innlegget BÅT SKAL VÆRE NORSK BYGD,BÅT MED STIL IBIZASLANKE OG ELEGANTEGÅ MYKT FINT SJØEN.obs obs ibizaen min går ca 40 knop med ny suzuki df 140 learn burn stål propell må jeg ha Link to post
nani17 Svart 22.Mars.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.Mars.2010 Begrunnelse ibizafan? Sitér dette innlegget Link to post
BAN Svart 23.Mars.2010 Del på Facebook Svart 23.Mars.2010 Test Det er vel stort sett bare skryt å få i tester. Sitér dette innlegget Link to post
Ronny S B Svart 23.Mars.2010 Del på Facebook Svart 23.Mars.2010 Jeg har hatt 2 stykk 58 BR var knall fornøyd med de,veldig stabil med høy fribord, Sitér dette innlegget Link to post
Nils1 Svart 23.Mars.2010 Del på Facebook Svart 23.Mars.2010 Jeg har hatt 2 stykk 58 BR Hvorfor 2 ? Ble den første utslitt eller ? Sitér dette innlegget Link to post
Hansi Svart 23.Mars.2010 Del på Facebook Svart 23.Mars.2010 Ble den første utslitt eller ? Tviler jeg på. Yamarin er etter mitt syn kvalitetsbåter. Har hatt flere jeeper opp i gjennom årene og den nåværende 5810 BR er blant de bedre med hensyn til stabilitet, høyt fribord, godt samenskrudd, passelig sjøsterk. Har også hatt 2 stk Hansvik 560 Sport. Var også en god og stødig jeep. Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 23.Mars.2010 Del på Facebook Svart 23.Mars.2010 Begrunnelse ibizafan? Kanskje dette som står i signaturen hans? BÅT SKAL VÆRE NORSK BYGD,BÅT MED STIL IBIZA Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
nani17 Svart 9.April.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.April.2010 Flere som kan dele sine erfaringer, setter svært stor pris på det!:) Sitér dette innlegget Link to post
Dag C Svart 10.April.2010 Del på Facebook Svart 10.April.2010 Har selv en 53BR med 100HK, samme båt bare litt kortere mellom styreposisjonen og bakre benk såvidt jeg kan se? Vi har hatt båten siden våren 2006 og er veldig fornøyde med kjøpet Det går fint å få med fire voksne og fire barn med all bagasje gjemt bort takket være all stuveplassen som er tilgjengelig ombord. Da vi kjøpte båten så jeg på andre båter rundt 17-18 fot: Askeladden (flott båt, men for lite benplass for mine 1,93m), Uttern (for lite stuverom - benkene foran kunne ikke brukes til lagring), Nordkapp (husker ikke hva som var galt med denne bortsett fra arrogante selgere på båtmessen - mulig den også var for trang for meg) og Bella (husker ikke hva som var galt med denne heller, båten var endel billigere enn Yamarinen). Pakkeprisen vi fikk på Yamarinen samt de gode løsningene i båten gjorde den til et soleklart valg den gangen. Sitér dette innlegget Link to post
nani17 Svart 26.April.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.April.2010 Tror dere det vil bli litt ekstremt med 150 HK på hekken? Sitér dette innlegget Link to post
hawthorne Svart 27.April.2010 Del på Facebook Svart 27.April.2010 150HK vil kanskje bli litt heftig... Jeg har 64DC med Yamaha 150, det går meget bra - også til vannsport. -Jørn Sitér dette innlegget Link to post
littmild Svart 28.April.2010 Del på Facebook Svart 28.April.2010 Ifølge Yamarin skal den pushe 37 knop med F115, har selv målt den til 39. Dette holder vel for de fleste, men derimot F80 og F100 blir for smått. 150 hk vil gå fint det, men Yamarin selv anbefaler HPDI, og ikke firetakt, antakelig grunnet vekt. Og det vil jo igjen resultere i et litt høyere forbruk. Personlig syns jeg dette er en knall båt, kan ikke komme på noen askeladden, finnmaster, eller nordkapp som gir den samme kombinasjonen av et godt skrog, og pene linjer. Den flyter høyt i vannet og har god lasteevne, drar fint vannski, tube, osv. Eneste ulempen jeg ser med denne båten er at den fort kan se litt "naken" ut innvendig, den er stor, og blir veldig veldig hvit. Teakdørk er en grei investering, gjør det langt lettere å selge båten igjen senere. Sitér dette innlegget - Anders Hanche Aasmundsen. CEVNI (2017) - D5L (2012) - SRC (2012) - ICC (2010) Medlem: Leisure Owners Association Link to post
Molinari Svart 15.Mai.2012 Del på Facebook Svart 15.Mai.2012 Har selv en 53BR med 100HK, samme båt bare litt kortere mellom styreposisjonen og bakre benk såvidt jeg kan se? Vi har hatt båten siden våren 2006 og er veldig fornøyde med kjøpet Det går fint å få med fire voksne og fire barn med all bagasje gjemt bort takket være all stuveplassen som er tilgjengelig ombord. Da vi kjøpte båten så jeg på andre båter rundt 17-18 fot: Askeladden (flott båt, men for lite benplass for mine 1,93m), Uttern (for lite stuverom - benkene foran kunne ikke brukes til lagring), Nordkapp (husker ikke hva som var galt med denne bortsett fra arrogante selgere på båtmessen - mulig den også var for trang for meg) og Bella (husker ikke hva som var galt med denne heller, båten var endel billigere enn Yamarinen). Pakkeprisen vi fikk på Yamarinen samt de gode løsningene i båten gjorde den til et soleklart valg den gangen. Er det her den store forskjellen mellom 53 og 58 BR ligger, bak stolene og til benken? Er plassen foran i bauen omtrent like stor i begge ? Noen som har sett de ved siden av hverandre som kan si hvor halvmeteren er lagt inn i skroget? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.