Jump to content

Erfaringer med yamarin 58 br?

nani17

Recommended Posts

Ble den første utslitt eller ?

Tviler jeg på. Yamarin er etter mitt syn kvalitetsbåter. Har hatt flere jeeper opp i gjennom årene og den nåværende 5810 BR er blant de bedre med hensyn til stabilitet, høyt fribord, godt samenskrudd, passelig sjøsterk. Har også hatt 2 stk Hansvik 560 Sport. Var også en god og stødig jeep.

• 3 uker senere...

Har selv en 53BR med 100HK, samme båt bare litt kortere mellom styreposisjonen og bakre benk såvidt jeg kan se? Vi har hatt båten siden våren 2006 og er veldig fornøyde med kjøpet :smiley:

Det går fint å få med fire voksne og fire barn med all bagasje gjemt bort takket være all stuveplassen som er tilgjengelig ombord. Da vi kjøpte båten så jeg på andre båter rundt 17-18 fot: Askeladden (flott båt, men for lite benplass for mine 1,93m), Uttern (for lite stuverom - benkene foran kunne ikke brukes til lagring), Nordkapp (husker ikke hva som var galt med denne bortsett fra arrogante selgere på båtmessen - mulig den også var for trang for meg) og Bella (husker ikke hva som var galt med denne heller, båten var endel billigere enn Yamarinen). Pakkeprisen vi fikk på Yamarinen samt de gode løsningene i båten gjorde den til et soleklart valg den gangen.

• 3 uker senere...

Ifølge Yamarin skal den pushe 37 knop med F115, har selv målt den til 39. Dette holder vel for de fleste, men derimot F80 og F100 blir for smått. 150 hk vil gå fint det, men Yamarin selv anbefaler HPDI, og ikke firetakt, antakelig grunnet vekt. Og det vil jo igjen resultere i et litt høyere forbruk.

Personlig syns jeg dette er en knall båt, kan ikke komme på noen askeladden, finnmaster, eller nordkapp som gir den samme kombinasjonen av et godt skrog, og pene linjer. Den flyter høyt i vannet og har god lasteevne, drar fint vannski, tube, osv.

Eneste ulempen jeg ser med denne båten er at den fort kan se litt "naken" ut innvendig, den er stor, og blir veldig veldig hvit. Teakdørk er en grei investering, gjør det langt lettere å selge båten igjen senere.

- Anders Hanche Aasmundsen.
CEVNI (2017) - D5L (2012) - SRC (2012) - ICC (2010)
Medlem: Leisure Owners Association

• 2 år senere...

Har selv en 53BR med 100HK, samme båt bare litt kortere mellom styreposisjonen og bakre benk såvidt jeg kan se? Vi har hatt båten siden våren 2006 og er veldig fornøyde med kjøpet :smiley:

Det går fint å få med fire voksne og fire barn med all bagasje gjemt bort takket være all stuveplassen som er tilgjengelig ombord. Da vi kjøpte båten så jeg på andre båter rundt 17-18 fot: Askeladden (flott båt, men for lite benplass for mine 1,93m), Uttern (for lite stuverom - benkene foran kunne ikke brukes til lagring), Nordkapp (husker ikke hva som var galt med denne bortsett fra arrogante selgere på båtmessen - mulig den også var for trang for meg) og Bella (husker ikke hva som var galt med denne heller, båten var endel billigere enn Yamarinen). Pakkeprisen vi fikk på Yamarinen samt de gode løsningene i båten gjorde den til et soleklart valg den gangen.

Er det her den store forskjellen mellom 53 og 58 BR ligger, bak stolene og til benken? Er plassen foran i bauen omtrent like stor i begge ?

Noen som har sett de ved siden av hverandre som kan si hvor halvmeteren er lagt inn i skroget?

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...