Asketapp Posted March 23, 2010 Share Posted March 23, 2010 Jeg er eier av en eldre Kuling-båt 14,5 fot. Den har et selvensende system som består av et gummirør som går igjennom båten og et avtagbart membranstykke. Gummirøret er sprukket. Er det mulig å få tak i et nytt? Marinesenteret i Bergen har ikke lenger deler til systemet. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Bård Inge Posted September 3, 2012 Share Posted September 3, 2012 Jeg hadde samme problemet, men det lar seg løse utenlands. Mottok i dag denne gummisaken fra Jamestown Distributors på Rhode Island (http://www.jamestowndistributors.com) Den heter CRP-105567 FLAPPER VALVE FOR AUTOMATIC DRAIN PLUG og kom på ca. 16 USD, like i underkant av en hundrelapp. Med frakt (ca. 3 dager) kommer den litt over tre hundre, men nå har jeg den :-) Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Havlengt Posted September 3, 2012 Share Posted September 3, 2012 Strandvik Plast 5643 Strandvik er produsent av båten, og har lensepluggar for salg i lausvekt. Ring dit... Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Mizar Posted September 3, 2012 Share Posted September 3, 2012 Mottok i dag denne gummisaken fra Jamestown Distributors på Rhode Island (http://www.jamestowndistributors.com) Den heter CRP-105567 FLAPPER VALVE FOR AUTOMATIC DRAIN PLUG og kom på ca. 16 USD, like i underkant av en hundrelapp. Med frakt (ca. 3 dager) kommer den litt over tre hundre, men nå har jeg den :-) Takk! Dette har jeg tenkt på å gjøre lenge på min Herwa 17 Family som alltid har litt vann i brønnen for påhengsmotoren. Men en slik lukkemekanisme kan også være aktuell for å gjøre min Saga24 selvlensende. Da (når dreneringen trengs) kan det i verste fall være snakk om å drenere store vannmengder, så jeg lurer på om noen har laget tilsvarende løsning med større kapasitet? Saken over har bare 1" diameter, og selv om jeg lager to stykke på Sagaenr, ønsker jeg større diameter. Noen forslag? Dekket ligger max 10 cm over vannflaten og utløpet vil jo ligge under dekk, altså ikke mer enn 5-6 cm over vannlinjen - så jeg er vel avhengig av en god lukkemekanisme som ikke slipper vann inn for at dette skal øke sikkerheten... Jeg tenker på en eller annen "flapp" som tetter automatisk når sjøen trenger på utenfra. Noen ideer? Quote Makthavere som velger propaganda som metode tar skjebnesvangre valg. De hisser opp mennesker. De appellerer til deres instinkter, ikke fornuften. (-Hans Rustad-) Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts