Jump to content

Kuling, skaffe deler til selvlensende system?

Asketapp

Recommended Posts

• 2 år senere...

Jeg hadde samme problemet, men det lar seg løse utenlands. Mottok i dag denne gummisaken fra Jamestown Distributors på Rhode Island (http://www.jamestowndistributors.com) Den heter CRP-105567 FLAPPER VALVE FOR AUTOMATIC DRAIN PLUG og kom på ca. 16 USD, like i underkant av en hundrelapp. Med frakt (ca. 3 dager) kommer den litt over tre hundre, men nå har jeg den :-)

Mottok i dag denne gummisaken fra Jamestown Distributors på Rhode Island (http://www.jamestowndistributors.com) Den heter CRP-105567 FLAPPER VALVE FOR AUTOMATIC DRAIN PLUG og kom på ca. 16 USD, like i underkant av en hundrelapp. Med frakt (ca. 3 dager) kommer den litt over tre hundre, men nå har jeg den :-)

Takk! Dette har jeg tenkt på å gjøre lenge på min Herwa 17 Family som alltid har litt vann i brønnen for påhengsmotoren.

Men en slik lukkemekanisme kan også være aktuell for å gjøre min Saga24 selvlensende. Da (når dreneringen trengs) kan det i verste fall være snakk om å drenere store vannmengder, så jeg lurer på om noen har laget tilsvarende løsning med større kapasitet? Saken over har bare 1" diameter, og selv om jeg lager to stykke på Sagaenr, ønsker jeg større diameter. Noen forslag? Dekket ligger max 10 cm over vannflaten og utløpet vil jo ligge under dekk, altså ikke mer enn 5-6 cm over vannlinjen - så jeg er vel avhengig av en god lukkemekanisme som ikke slipper vann inn for at dette skal øke sikkerheten... Jeg tenker på en eller annen "flapp" som tetter automatisk når sjøen trenger på utenfra.

Noen ideer?

Makthavere som velger propaganda som metode tar skjebnesvangre valg. De hisser opp mennesker. De appellerer til deres instinkter, ikke fornuften. (-Hans Rustad-)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...