SF Startet 23.Mars.2010 Del på Facebook Startet 23.Mars.2010 Når begynner det virkelig å krible etter å komme i gang med båtpuss. Båten er klar for henting og om alt klaffer med transportør har jeg båten i Stavanger før helga. En av de tingene jeg vurderer å gjøre med båten er å flytte ankerwinch fra baug til akter på båten. I baugen ser jeg for meg å montere en baugluke der winchen står i dag og bruke brønnen under winch til lagring av tauverk m.m. Det store spørsmålet er hvor finner jeg baugluker? Har søkt rundt på nettet og finner bare vanlige dekksluker som denne: Jeg ønsker en som spisser mot baugen og er mer trekant i formen. Den trenger ikke være vanntett da det er drenering i brønnen og gjerne med utsparing for tauverk. Har sett noen i aluminium på båter som virket å være bra. Noen som har tips? Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
SF Svart 24.Mars.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.Mars.2010 Ingen som har vært borti denne type luker? Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
GURIMALLA Svart 24.Mars.2010 Del på Facebook Svart 24.Mars.2010 Jo, jeg hadde slike luker på min Sandvik, og jeg ser at de fortsatt bruker disse. Kanskje en tanke å ringe dem?? Sitér dette innlegget Link to post
SF Svart 24.Mars.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.Mars.2010 Hei og takk for tipset. Jeg snakket med Espen hos Sandvik men lukene de bruker er spesiallaget for disse båtene. Fikk riktignok tilbud om å kjøpe en av dem så her må jeg måle og sjekke litt. Ulempen for meg er at disse ikke har en klemflens, det er kun selve luka de har og denne ligger i en forsenkning i plasten i skroget og er henglset inn i skroget. Kontaktet også Dancer Holding som i sin tid støpte Apollo, de hadde luker på lager i ulike størrelser og jeg kunne få kjøpe av dem. Også disse var spesiallagde luker for Barracuda modellene og jeg må derfor sjekke om evt noen kan passe. Ønsker flere tips om standardluker fra forhandlere som jeg kan vurdere, også plast blir vudert Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
Mix Svart 24.Mars.2010 Del på Facebook Svart 24.Mars.2010 Hør med disse http://www.ertec.no Det er sikkert Ertec som har produsert disse lukene. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.