Jump to content

Hvor får jeg tak i baugluker, trenger tips

SF

Recommended Posts

Når begynner det virkelig å krible etter å komme i gang med båtpuss. Båten er klar for henting og om alt klaffer med transportør har jeg båten i Stavanger før helga. En av de tingene jeg vurderer å gjøre med båten er å flytte ankerwinch fra baug til akter på båten. I baugen ser jeg for meg å montere en baugluke der winchen står i dag og bruke brønnen under winch til lagring av tauverk m.m.

apollo_30_109.jpg

Det store spørsmålet er hvor finner jeg baugluker? Har søkt rundt på nettet og finner bare vanlige dekksluker som denne:

7366-50.jpg

Jeg ønsker en som spisser mot baugen og er mer trekant i formen. Den trenger ikke være vanntett da det er drenering i brønnen og gjerne med utsparing for tauverk. Har sett noen i aluminium på båter som virket å være bra.

Noen som har tips?

2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI

Hei og takk for tipset.

Jeg snakket med Espen hos Sandvik men lukene de bruker er spesiallaget for disse båtene. Fikk riktignok tilbud om å kjøpe en av dem så her må jeg måle og sjekke litt. Ulempen for meg er at disse ikke har en klemflens, det er kun selve luka de har og denne ligger i en forsenkning i plasten i skroget og er henglset inn i skroget.

Kontaktet også Dancer Holding som i sin tid støpte Apollo, de hadde luker på lager i ulike størrelser og jeg kunne få kjøpe av dem. Også disse var spesiallagde luker for Barracuda modellene og jeg må derfor sjekke om evt noen kan passe.

Ønsker flere tips om standardluker fra forhandlere som jeg kan vurdere, også plast blir vudert :fishing:

2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...