Rikosjett Startet 23.Mars.2010 Del på Facebook Startet 23.Mars.2010 Brukte Sikaflex 291 til å tette gjennomføringen til selvlensinga på båten. slik at det ikke lekker inn vann utenom denne. Fugemassen ble påført i går ettermiddag og det har vært kuldegrader på natt samt ca 3,5+ på dagtid Massen har ikke begynt å herde ennå er fortsatt bløt da jeg sjekka i kveld, er dette normalt? Brukte Jotun tynner nr 17 til å vaske ren anleggsflatene Sitér dette innlegget Link to post
Hokky Svart 23.Mars.2010 Del på Facebook Svart 23.Mars.2010 Les på tuben. Alle slike ting har vannvittig dårlig herdetid i kulde, og kan i værstefall bli ødelagt. Jeg ville ikke vurdert å bruke slikt før det ble varmere viss du har anledning til å vente. Viss båten står på land så kan du tørke vekk alt sammen og vente. Sitér dette innlegget Min Fjord 21 Olympic Link to post
Rikosjett Svart 23.Mars.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.Mars.2010 hmm får hive en varmevifte oppi båten. Brukte mye sikaflex 291 da jeg jobbet som dykker på nordsjøen. Spesielt når det var sprekkdannelser i strukturer, fuga sprekkene. For så å dra av fugen å ta med opp opp til de kloke ingeniørene som kunne tyde skaden ved å se på fugen. På en 130 meters dyp var det max 4-5 grader i vannet, men sikaen herda ganske raskt. Sitér dette innlegget Link to post
Hokky Svart 23.Mars.2010 Del på Facebook Svart 23.Mars.2010 (redigert) Hva står det om herdetid på tuben da? og temperatur? Sjekk og utløpsdatoen. Edit: Jeg bruker det litt på bilverkstedet jeg jobber, har ingen problemer med det, men vet at med de fleste produktene vi bruker har temperatur mye og si for herdetiden. Redigert 23.Mars.2010 av Hokky (see edit history) Sitér dette innlegget Min Fjord 21 Olympic Link to post
Rikosjett Svart 23.Mars.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.Mars.2010 står ikke noe på tuben liten type, men står bare hurtigherdene Sitér dette innlegget Link to post
horg Svart 23.Mars.2010 Del på Facebook Svart 23.Mars.2010 Sjekk her http://www.sika.no Sitér dette innlegget Link to post
Djuv Svart 23.Mars.2010 Del på Facebook Svart 23.Mars.2010 Sika må ha foktighet i lufta for å herda. Dusj fuga med vatn. Sitér dette innlegget Link to post
Rikosjett Svart 23.Mars.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.Mars.2010 ser ut som den må ha luftfuktighet for herde, står ingenting om frost.. Sitér dette innlegget Link to post
Rikosjett Svart 23.Mars.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.Mars.2010 he he, smør på flesk... Takk for svar :-) Sitér dette innlegget Link to post
Rikosjett Svart 5.April.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.April.2010 Sikaflexen herdet ikke selv etter påført vann og varmevifte.. Selvlensingen ble demontert og Marin og Teknikk ble påført, denne herdet etter noen timer. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.