Jump to content

Hasla 26 - kommentarer på Hardtop løsninger ønskes.


Dieselboy

Recommended Posts

Hei båtfolk.

Har laget et par helt enkle skisser på ombygging til HT på snekka. Ønsker innspill fra dere om hva for en ide jeg bør jobbe videre med.

 

hardtoploesning.jpg

 

Her har jeg prøvd å beholde "linjene" til originalt sidevindu. Beklager størrelsen på dette bildet, men dere kan skimte linjene jeg har tegnet inn.

 

 

 

 

 

hardtoploesning2.jpg

 

Her har jeg rettet opp toppen og baken på originalt sidevindu.

 

 

 

hardtoploesning3.jpg

 

Her er fra babord side, med topp og bak på sidevindu er rettet en liten tanke

Redigert av Dieselboy (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Uteplass......vurdere HT for arktiske forhold :smiley:. Det vil gå på bekostning av uteplassen, men det får så være. Hadde ikke tenkt å bygge bakvegg, så det blir en liten kalesje i tillegg.

Tror det blir litt stutt med kortere sidevegg. Men for all del, kan godt lage en skisse på det og.

Link to post
Share on other sites

Har gjort et nytt forsøk på å tegne noe som kanskje kan være aktuellt. Kom med synspunkter da vel !!!

Øverste er et sort/hvitt bilde av skuta. På nederste bildet har jeg gjort det på "gammelmåten" med å tegne over på matpapir og gjort endringene som jeg ønsker.

 

dscf0624.jpg

dscf0625.jpg

Link to post
Share on other sites

"B" stolpen smalere ? Kommer da i konflikt med nedre forre hjørne på nytt sidevindu. Må ha litt "gods" for å få feste. Kan sikkert skjule stolpen med å ha den sort.

Overhenget forran, kanskje ha det så langt at det kommer midt på skråen på frontrute ?

 

xxx.jpg

Bedre passende overheng forran ?

Redigert av Dieselboy (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Blir man ikke fornøyd,kan man jo alltids forandre litt...... Jeg vil heller ha bred stolpe enn rute som ikke flykter med de andre. Kanskje montere ett rustfritt 26 merke på den sort farga B stolpen? Da ser det nesten orginalt ut...

Ekte mannfolk bruker lastebildekk som fendere........

Link to post
Share on other sites

Blir man ikke fornøyd,kan man jo alltids forandre litt...... Da ser det nesten orginalt ut...

 

Forandringene må gjøres ferdig på tegnebordet, for sent når ting er på plass. Vil jo at det skal se ut som om båten kan være byggd slik.

Tror og at det blir bred "B" stolpe. Bedre at rutene kommer på likt oppe og nede.

Link to post
Share on other sites

smal inn "b stolpen" litt slik at du får litt mer glass. Den tette stripa/stolpen kan kanskje ta litt av sikten til sidene?

 

Tror det vil gå bra med en bred stolpe. Hva har en i dag ?????? Ingen sikt til sidene annet enn originale vinduer, da jeg har en kalesje uten vinduer på sidene. Så bare med nytt vindu vil en vel komme til himmelriket når det gjelder sikt til sidene :smiley:

Link to post
Share on other sites

Klart det bli bedre sikt til sidene enn du har idag uansett :)

Dersom du ikke får linjen på sidevinduet til å slukte med underkant av vindskjermen, så skjønner jeg at du må ha litt avstand ja.

Om du må ha en såpass bred stolpe var det et lurt triks med å lakkere den svart for å dempe den litt.

Synes overhenget så bedre ut nå ja. Tenker du å lage det i en bue foran, eller skal det "knekke" i takt med vindskjermen?

Link to post
Share on other sites

Hva mener Dere ellers da ? Vil dette fungere uten at det blir et slikt "skrekkeksempel" ?

 

Bue over frontvinduene er vel det som er "in" og mest moderne, mens en knekk for hvert vindu er vel enklest. Har ikke tatt stilling til dette enda. Den biten får vel komme når jeg lager skjelettet. Her skal det ikke bygges noe X-finer !!

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...