Volvomekanikeren Posted March 23, 2010 Share Posted March 23, 2010 Hei i 2008 kjøpte jeg meg en båt-radio fra Biltema. Dette! Av en eller annen grunn har dette sluttet og virke. Jeg vet at det er garanti på det, men er usikker på hvorlenge den varer. Er det 1 år eller 5 år HÅPER DET ER 5 ÅR!!! -Sjømann22 Quote If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw! Link to post Share on other sites More sharing options...
Bearded Beast Posted March 23, 2010 Share Posted March 23, 2010 garanti er alt fra 0 til `livstid`og er ikke noe en har krav på. Reklamasjonsrett derimot har du i 5 år. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Volvomekanikeren Posted March 23, 2010 Author Share Posted March 23, 2010 5 år jah. Var det jeg tenkte meg, men var ikke sikker Då får jeg byttet det alikavell Quote If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw! Link to post Share on other sites More sharing options...
Bearded Beast Posted March 23, 2010 Share Posted March 23, 2010 Å ? 5 års klagerett. Du må først få medhold før du får ny Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
jada Posted March 23, 2010 Share Posted March 23, 2010 5 års reklamasjonsrett gjelder på alle (kapital-)varer som er ment å vare i vesentlig mer enn 2 år. Og på en slik radio vil det uten tvil være 5 års reklamasjonsrett. Og da er det selgers ansvar å "bevise" at varen er brukt i strid med bruksanvisning e.l. og at det er kjøper som har ødelagt varen. Hvis ikke så gjelder reklamasjonsretten, og varen skal repareres uten kostnad for kjøper. Dette har jeg spart endel penger på selv i løpet av de siste årene. Det gjelder bare å vite litt om hvilke rettigheter en har, og på en saklig måte hevde sin rett. Les litt om reklamasjonsrett på forbrukerportalen.no Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Nyste Posted March 23, 2010 Share Posted March 23, 2010 I Norge har vi 2 års garanti og 5 års reklamasjonsrett på slike varer. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
mingebretsen Posted March 23, 2010 Share Posted March 23, 2010 Jeg jobber på Biltema, og iværtfall på den butikken jeg jobber pleier vi å være nokså snille på reklamasjoner, bare å stikke innom nærmeste Biltema å høre i Kundeservice:) Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
lippert Posted March 23, 2010 Share Posted March 23, 2010 I Norge har vi 2 års garanti og 5 års reklamasjonsrett på slike varer. Sorry, garanti er noe som selger tilbyr utover det som er lovens krav. Garantien kan dermed, som Korsnes skriver være fra 0 til evig... Quote mvh Knut Erik Link to post Share on other sites More sharing options...
rolf-eigil Posted March 24, 2010 Share Posted March 24, 2010 Nå må dere slutte å handle på Biltema, unnskyld tonen. Her har gått massivt med tråder om ting på Biltema. Skal du handle der må du ha en enorm omgangskrets som har kjøpt det meste og du må vite hvem du skal spørre om det virker,og hvor lenge. Jeg var selv en av "prisklovnene" som tidligere handlet der. Gå for kvalitet, da slipper du ergrelser. MVH Rolf-Eigil Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
lippert Posted March 24, 2010 Share Posted March 24, 2010 Tull og tøys, godt utvalg, greie priser og grei kvalitet på det meste. Hvorfor skal en ikke da handle på BT? Quote mvh Knut Erik Link to post Share on other sites More sharing options...
Fanta Posted March 24, 2010 Share Posted March 24, 2010 Var på BT og hanslet isolasjonsmatter til nye dørkplater i går. Tror kvaliteten på dem er helt ok. Blir, slik jeg ser det, ganske håpløst med en generell advarsel mot å handdle der. Men selvfølgelig er det der, som ellers, ofte en sammenheng mellom pris og kvalitet. Når det gjelder trådstarters spørsmå, er det korrekt som angitt at man har en lovbestemt reklamasjonsfrist på denne typen varer på 5 år. Må likevel reklamere innen rimelig tid innenfor denne absolutte fristen. Garanti, som ofte forveksles med reklamasjonsfrist, er helt opp til selge/leverandør om han vil gi. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
M/S Bastard Posted March 24, 2010 Share Posted March 24, 2010 (edited) Hei Av en eller annen grunn har dette sluttet og virke. Jeg vet at det er garanti på det, men er usikker på hvorlenge den varer. Er det 1 år eller 5 år [/b]-Sjømann22 Sjekka sikringen da? Edited March 24, 2010 by M/S Bastard (see edit history) Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
index Posted March 24, 2010 Share Posted March 24, 2010 Nå må dere slutte å handle på Biltema, unnskyld tonen. Jobber du for en av konkurrentene? Jeg er en av dem som handler mye på Biltema, er gjerne innom flere ganger i uken. Og mitt inntrykk er at kvaliteten på det aller meste er fullt på høyde med det man får kjøpt andre plasser. Noen unntak finnes selvsagt, men jevnt over er det en helt annen kvalitet på Biltems produkter i dag enn det var for bare 10 år siden. Så min erfaring er at Biltema er helt OK, og til behagelige priser! Quote "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post Share on other sites More sharing options...
Dagen Posted March 24, 2010 Share Posted March 24, 2010 Helt Ok kvalitet på Biltema. Ting jeg har kjøpt på BT og som har vært bra: -motorolje Det er klart at det er billig å kjøpe en 20-liters dunk der, ca 500,- . Tror nok du må opp i dobbel pris for en sånn dunk andre steder. -frostvæske til konservering -tror også dette er billigere -impeller Denne koster ca 500,- på Maritim og ca 100,- på BT -verktøy (godt nok) -bunnstoff (helt ok) Ting på BT som ikke har vært bra: -bensintank til påhenger, særlig slangen og koblingene var dårlig Det meste er helt ok Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
osa Posted March 24, 2010 Share Posted March 24, 2010 Helt Ok kvalitet på Biltema. -bunnstoff (helt ok) Bunnstoff: verst i test ifølge VG tirsdag Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Volvomekanikeren Posted March 24, 2010 Author Share Posted March 24, 2010 Sjekka sikringen da? Hehehe.. Selvfølgelig har jeg det Har sjekket koblinger og alt.. Ingenting som tyder på at noe av det eletriske ikke er iorden. Alt tyder på at det er en feil på cd-spilleren Biltema har bra kvalitet på det meste, også til billig penge. Nor jeg kjøpte båten min lakk kalesjen som bare FYYY.. Jeg kjøpte kalesje impregnering på biltema, og kalesjen ble akkuratt som ny.. Men dere som kjøper dette produktet må IKKE gjøre samme feil som jeg gjorde. Jeg sprayet på vinduene på kalesjen, og de ble helt hvit og prikkete som om de var full i salt. Sto og gnikket meg fordervet for og få det vekk Men ellers ett konge produkt!!! Ingen ting og si på kvaliteten på verktøy heller, Er helt TOPP verktøy. Så biltema leverer kvalitet til billig penge! Quote If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw! Link to post Share on other sites More sharing options...
Å i sava Posted March 24, 2010 Share Posted March 24, 2010 Mulig du har gjort dette men skader ikke å nevne; har du husket å trykke på RESET-knappen etter du koblet alt til? Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Volvomekanikeren Posted March 24, 2010 Author Share Posted March 24, 2010 Det har jeg jah Har prøvd alt.. Men ingenting ser til og fungere! Quote If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw! Link to post Share on other sites More sharing options...
Rikosjett Posted March 24, 2010 Share Posted March 24, 2010 det jeg har kjøpt på Biltema: elektrisk høvel. kaputt etter å blitt brukt 2 dager Pressostat/trykkbryter: kaputt etter ca 2 mnd Båtbensintank svetter bensin i garasjen. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
rolf-eigil Posted March 24, 2010 Share Posted March 24, 2010 Ser det er flere som forsvarer Biltemas sortiment og jeg handlet på samme sted tidligere og fikk mange ergrelser og bortkastet tid. Som fks hovedlyspærer på bil som sluttet å virke etter 3 uker. Eller oljefilteret til Volvoen som var for stort,passet ikke pga motorfeste. Skruer som knekker og fortauningstau som ser ut som en stor floke etter ei helg. Eller de oppladbare batteriene som slutter å ta til seg strøm etter 1 år. Nei jeg handler kvalitet og Biltema er ikke billig utenom enkelte varer som olje og fastnøkler. Rekk opp hånda den som har fått Biltemas tape til å sitte over litt tid. MVH Rolf-Eigil Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Volvomekanikeren Posted March 24, 2010 Author Share Posted March 24, 2010 (edited) Lyspærer og sant er ikke noe særlig kvalitet på nei.. Men de har mye bra! Edited March 24, 2010 by Sjømann.22 (see edit history) Quote If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw! Link to post Share on other sites More sharing options...
rolf-eigil Posted March 24, 2010 Share Posted March 24, 2010 Glemte jeg å nevne min kompis som ikke hadde Vinkelkutter og tenkte: Jeg skal jo bare skjære over et 20mm vinkelstål til hagegjerde, det må den greie. Den greide ikke det, elmotoren skjærte seg etter ca 28 sek. KVALITET: Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
M/S Bastard Posted March 24, 2010 Share Posted March 24, 2010 Hehehe.. Selvfølgelig har jeg det Måtte bare spørre, har en kamerat som skulle mekke på den første bilen sin, etter og ha skrudd på halve bilen viste det seg at tanken var tom Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
softneck Posted March 24, 2010 Share Posted March 24, 2010 Enig at det er mye dritt å få kjøpt på BT, men noe er bra. Syrefaste (316) pinner kjøpt på JULA var noe av det værste jeg har vert borti. Sveiste en svanehals med disse og slet noe inn i granskauen med å få denne tett pga mye porer i sveisen. Tenkte at det jeg som var skikkelig dårlig til å sveise og slet meg ferdig med disse pinnene. Her om dagen var jeg på BT og rasket med meg et par paklkler sveisepinner for å teste de. Det gikk som en drøm å sveise et par bend. Sveisene ble rene og pene og ikke sprutet og skvatt slik som JULA sine gjorde. BT-316 s.pinner- BRA JULA pinner- DRIT Europris kappskiver- Veldig gode, kapper meget lett og sliter lite skiver. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Volvomekanikeren Posted March 24, 2010 Author Share Posted March 24, 2010 Måtte bare spørre, har en kamerat som skulle mekke på den første bilen sin, etter og ha skrudd på halve bilen viste det seg at tanken var tom At det går ann Quote If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw! Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts