Jump to content

Tall Ships Race 2004, Stavanger

arquebus

Recommended Posts

Kunne bare ikke dy meg, dette er Tall Ships Race, Larvik 1993:

Den første er Dar-et-eller-annet for fulle seil vest av Svenner fyr:

Bilde

Det andre bildet er tatt mot Revkaia og viser i venstre bildekant Sedov av Murmansk, teksten sier:

Basshornet til Sedov fikk rutene i Larvik til å klirre...

Bilde

Tror jeg tok en hel film av båtene fra den gangen.

Jeg kan bekrefte at Poseidon var der, men det var ikke bare bare å gå bort og hilse....

Fantastisk artig med mange båter, veldig få som brukte stor fart, de fleste daffet på tomgang.

Vi dro mot Bergen før brannen i Stavanger, men fikk med oss at det brant en båt i Bjørnefjorden da vi kom dit. Slikt motiverer hele mannskapet til gjennomgang av risiki, og ikke minst til å vite hvor brannslukningsapparatene er og hvordan de skal brukes....

Laholm

Sabeltann med famile lå på svai i Randabergvika  :sailing:og fikk alle skutene rett forbi rekebordet som for anledningen var handlet inn på Bru fiskemotak. Ny fisket reke, ISKALD BRUS og CIDER vi hadde jo en kasse med is ombord! :cheers: FOR ET LIV! Vi stor koste oss i sammen med ca 1000 andre båter denne dagen!  :sailing: Dette var "bedre" en 17 mai! Temeraturen var nydelig, lite vind(litt synd da mange av skutene ikke hadde satt seil. Vi gikk til talgje holmane etterpå og var der i 4 dager! deilig avsluttning på ferien! Kona vil ikke selge båten lengre!!! :cheers:

Var synd med båt brannen. Men egentlig utrolig at alt gikk så bra ellers! Seakingen hang forøvrig i lufta, politi og brannvesenet var tilstede med båter så det virket meget bra organisert! Jeg så endel tullinger som hadde alt for stor fart og lagde veldige hekkbølger, men alt i alt med så mye båt gikk det fint for seg!

en ørliten kurosiet natt til tirsdag lå vi i Linehavn som ligge like ved byfjorden. På kvelden var det konsert i Stavanger med Kaizers. Vi som lå næmrere 8 km vekke fra sentrum, uten direkte sikt til stavanger havn kunne høre hvem som sang!! Litt for høy lyd med andre ord, stakars gaster som var tilstede tror ikke de hørte mye dagen etter....

Jeg kan bekrefte at Poseidon var der, men det var ikke bare bare å gå bort og hilse....

Jeg  prøvde og hilse på en kar som hadde lik båt som meg men...snufs han så en annen vei! slike folk skulle skamme seg!!!!! :lol:

Gleder meg forøvrig til neste besøk av Tall ships Race i Stavanger.  :flag:

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...