Squishy_ Posted March 24, 2010 Share Posted March 24, 2010 Hei! jeg lurte på en ting angående topplanternen Som du ser her, er topplanternen litt lavere en kalesjen, så jeg forventer båter bak meg ikke kan se den da. syns dere det hadde vært lurt og bytte den, eller skulle jeg koblet opp en lanterne bakå båten også? eller er dette rett og slett ikke noe og bry seg om? Quote Prosjekt: Sandvik 25 Link to post Share on other sites More sharing options...
M/S Bastard Posted March 24, 2010 Share Posted March 24, 2010 Jeg hadde montert en lanterne som satt høyere. Alt. er vel full lanterneføring, som ikke er nødvendig på båt av den størrelsen Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Mulligan Posted March 24, 2010 Share Posted March 24, 2010 Jeg tror vi skal lese Regel 23 ©, (i) og (ii). Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
M/S Bastard Posted March 24, 2010 Share Posted March 24, 2010 (i) en topplanterne forut, (ii) ytterligere en topplanterne aktenfor og høyere enn den forut. Et fartøy på mindre enn 50 meters lengde har ikke plikt til å vise en slik lanterne, men har lov til å gjøre det. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Mulligan Posted March 24, 2010 Share Posted March 24, 2010 (edited) ( c ) * (i) A power-driven vessel of less than 12 meters in length may in lieu of the lights prescribed in paragraph (a) of this Rule exhibit an all-round white light and sidelights. * (ii) a power-driven vessel of less than 7 meters in length whose maximum speed does not exceed 7 knots may in lieu of the lights prescribed in paragraph (a) of this Rule exhibit an all-round white light and shall, if practicable, also exhibit sidelights. Edited March 24, 2010 by Mulligan (see edit history) Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
M/S Bastard Posted March 24, 2010 Share Posted March 24, 2010 (edited) Javisst, trodde jeg kopierte inn alt, men ( c ) kom ikke med Edited March 24, 2010 by M/S Bastard (see edit history) Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Squishy_ Posted March 24, 2010 Author Share Posted March 24, 2010 (edited) Så jeg bare tar og bytter den med en litt lenger jeg da Så må jeg kjøpe meg båtplassen vimpel og henge opp i den Edit: Forresten, noen som vet hvor det går an og få tak i en rimelig en som er høy nok? Edited March 24, 2010 by Westline 17.5 (see edit history) Quote Prosjekt: Sandvik 25 Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts