rolk Startet 25.Mars.2010 Del på Facebook Startet 25.Mars.2010 Jeg ønsker å bruke min tmd70 til dorging og endel lav fart. Dette funker helt fint, men i instruksjonsboka til motoren står det at den ikke skal kjøres under 1400 omdreininger over lengre tid. Hva tror dere "lengre tid" er for noe. Kan jeg dorge en time eller tre, eller bør ikke det gjøres med denne motoren. Sitér dette innlegget Link to post
EivindT Svart 25.Mars.2010 Del på Facebook Svart 25.Mars.2010 Hei Jeg jobber ved et Volvo buss og last verksted og har en TD 70 B i min båt. Du kan dorge flere timer med den motoren. Eneste er at det kan være lurt å kjøre den litt hardt en liten stund etterpå,slik at du får opp eksosteperaturen og får får brenne den ren. Sitér dette innlegget Link to post
Superkul Svart 25.Mars.2010 Del på Facebook Svart 25.Mars.2010 70 motoren går kald hvis den går sakte lenge og jeg har fått for meg at det er ikke for morroskyld folk har en ekstra påhenger / dorgemotor jeg ville ikke kjørt lenge på lavt turtall uansett - det skal ikke rare påhengeren til for å få dorgefart selv på litt stor båt Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
rolk Svart 26.Mars.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.Mars.2010 Da var jeg like klok jeg. Er det andre som kan bekrefte eller avkrefte noen av disse svarene. Ang. påhenger. Dette er en kutter på 45 fot og 15 tonn. Sitér dette innlegget Link to post
Vrengen Svart 26.Mars.2010 Del på Facebook Svart 26.Mars.2010 Du ser jo at her er det en mekaniker som svarer, og en som sier at motoren går kald! derav soter den litt og man trenger og brenne av den etterpå det er jo ingen motorer som tar skade av å gå kaldt så lenge de ikke belastes:) Sitér dette innlegget Link to post
rogeri Svart 26.Mars.2010 Del på Facebook Svart 26.Mars.2010 TMD 70 er en gammel sliter som også er/var mye benyttet av fiskeflåten. De kan gå på tomgang i timevis uten problemer. Har selv en Ford 2704 med turbo og det eneste som skjer, er at den ryker litt like etter at jeg gir på litt etter lengre tids fisking. Det er lurt å "blåse" dem rein etterpå som det også sies i tråden her! Sitér dette innlegget Link to post
rolk Svart 26.Mars.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.Mars.2010 Takk alle sammen. Jeg fortsetter å dorge. Sitér dette innlegget Link to post
Volvomekanikeren Svart 26.Mars.2010 Del på Facebook Svart 26.Mars.2010 Skitt fiske! Sitér dette innlegget If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.