Jump to content

hvordan redusere watt forbruket på Quick vv bereder?

Jernklumpen

Recommended Posts

lurte på om det kan monteres noe slags motstand på min varmtvannsbereder av quike 22liter 1400watt siden jeg lurte på og bruke 700watt aggregat på denne? erfaringer? hvordan dempe eksoslyd fra aggeregatet? skal ha gjennomføring ut gjennom skroget. mulig og ha utløp under vann for og dempe lyd? :smash:

Båt er livet.

ørnvik15fot m 40hk tohatsu, fjord weekend24 m 260bensin, bayliner 29 m300bensin..

Dalmarin 38 stålbåt med flybridge og tmd 70 diesel 235kh ,750liter vann

Hei.

Da ville det vel være rimeligere å bytte ut 1400W elementet med et på 500W som også noen Quick beredere leveres med? Ta kontakt med Seatronic som leverer Quick beredere (og også reserve elementer).

Lars H.

Obs, her kom Gullfisk meg i forkjøpet!

Redigert av Lars H. (see edit history)

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

En efektregulator kan du bare glemme om du har et 700w aggregat og et 1500w elemwnt vil du ødelegge generatoren om du bruker en efektregulator som rgulerer med pwm eller fasesnit. Grunnen til det er at øyebliksverdien av strømmen er like stor om du bruker regulator eller ikke det er kun tiden strømen går som reguleres. Om du ikke kan koble omm elementet eller montere et mindre kan du jo bruke en transformaror fra 230V til 100V da vil elementet trekke 6- 700w en slik trafo koster en tusenlapp fra Noratel.

En ting jeg lurer lit på er hvilket aggregat er det du har som er lov og bruke i båt og bare er på 700w.

Redigert av BMP (see edit history)
noen som vet hva 500watt varmeelement koster?

Kikker du innom http://seatronic.no som jeg anbefalte deg, vil du se at de der har elementer med forskjellig lengde, men begge koster kr.315,- Og 500W er mer enn nok for en så liten bereder. Dessuten er det greiere med en bereder som trekker lite når du i en gjestehavn kobler deg til strøm og mange andre gjerne vil inn på samme uttaket.

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Ville det fungere med en vanlig lysdimmer med passende kapasitet?

Nei det vil ikke bli bra da en vanlig lysdimmer med en triac fungerer med at den slipper gjennom strømen i en del av sinuskurven men når den slipper gjennom strøm er det med ful guffe. Dermed vil strømen i den perioden bli mer en dobelt så stor som det aggregatet er laget for. I tilegg vil den lavfrekvente harmoniske forvregnngen av spenningen til agregatet trolig bli så stor at spenningsregulatoren får fulstendig fnatt.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...