Jump to content

Slektskap Mariner - Yamaha?


Anabelle

Recommended Posts

Saken gjelder en Mariner 30 HK fra ca. 1987 som har knust undervannshus.

Nytt slikt hus er kjempedyrt, så da er spørsmålet hvilke andre deler som kan brukes?

 

Har hørt at 25 + 30HK er like når det gjelder undervannshus.

Så var det en som mente at Yamaha og Mariner brukte samme deler på denne tiden....

Noen som vet om dette stemmer?

 

Jeg trodde egentlig at Mariner og Mercury var i slekt, men mulig dette er feil.

 

Anabelle

MS-Anabelle III - Ramin 785 med Steyr maskin  - Hjemmehavn i Tønsberg - visitaustria.no

Link to post
Share on other sites

Såvidt jeg har forstått så oppsto Mariner som et samarbeid mellom Mercury og Yamaha.

 

Motorer opp til 60hk var Yamaha basert (bortsett fra 50 hesteren , som var Merc's klassiske rekkefirer)  70hk og oppover var Mercury basert.

 

Noen påsto også at det ble brukt Mercury gir/undervannshus på endel av de yamaha baserte modellene , aner ikke om det er riktig.

 

Såvidt jeg vet så er 87 Mariner og yamaha 30hk det samme.  

For deler kan du forsøke å kontakte Ravns Garage , de forhandler Merc/mariner og har også brukte deler for salg.

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Link to post
Share on other sites

Har forstått det slik at alle Mariner "made in Japan" er Yamaha, er den "made in Belgium" eller annetsteds er det en Mercury.

Er det originalpropell skal også yamaha-mariner ha hvite propeller mens mercury-mariner ha svarte.

Vet ikke om dette stemmer, men ble ihvertfall forklart dette av henholsvis Yamaha- og Mercuryforhandlere.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...