andersm Posted March 26, 2010 Share Posted March 26, 2010 hei, jeg har en Evinrude 25 hk, 1986 modell. Dette er en kortstammet motor som er montert i en Alicraft 16 som egentlig skal ha langstammet. De har da kuttet ned på hekken for å få motoren langt nok ned. Dette funker helt greit, bortsett fra at jeg ikke får vippet motoren helt ut av vannet. Den ene anoden på stammen til motoren vippes da ut av vannet. Jeg har forstått det slik at jeg kan feste en anode under vannlinja på båten og forbinde denne med motoren. Jeg tenkte å finne en plass over vannlinja på motoren for å feste ledningen. Jeg kan ha motoren helt nede, men det gror endel som må kostes vekk. Kan jeg bruke vanlig kobberledning mellom anode og motor? Er det evt. annet jeg bør tenke på? - anders m. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
68 GT Posted March 26, 2010 Share Posted March 26, 2010 (edited) Om motor braketten er under vannlinjen kan du feste sink på den. Kobber har en tendens til å "forsvinne",har selv brukt rustfri stål "wire"mellom forskjellige forbindelser. Har sett at dette er en metode som har blitt brukt på en rekke andre motorer og drev orginalt opp gjennom årene Edited March 26, 2010 by 68 GT (see edit history) Quote Ekte mannfolk bruker lastebildekk som fendere........ Link to post Share on other sites More sharing options...
andersm Posted May 8, 2010 Author Share Posted May 8, 2010 la på denne ekstra anoden i går, men når jeg målte med multimeteret var det ikke kontakt mellom braketten og stammen. Måtte strekke en ledning inn til stammen for å få kontakt. Braketten er ikke under vann så det går nok bra med den. - anders m. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts