bademann Startet 26.Mars.2010 Del på Facebook Startet 26.Mars.2010 Skulle skifte olje på undervannshuset og ser at på både nivåskruen og tappeskruen mangler pakning. Trodde det skulle være pakninger her. Er det i tilfelle slike? http://www.biltema.no/no/Bygg/Sortimentbok...skiver-200-stk/ Sitér dette innlegget Link to post
softneck Svart 26.Mars.2010 Del på Facebook Svart 26.Mars.2010 Bør nok være en pakning så ikke sjøvann trenger inn. Mener at det er sånne fiberpakninger på mitt undervannshus..... Sitér dette innlegget Link to post
SeaRaymond Svart 26.Mars.2010 Del på Facebook Svart 26.Mars.2010 Ofte gror fiberpakningen fast på anleggsflaten på gearet, så om den ikke er på skruen er den kanskje på plass likavel. Det anbefales å skifte denne pakningen hver gang. Bruk orginal slik at du vet den passer 100% og minsker risken for at den sprikker eller forskyver seg ved tiltrekking av skruen. Mercury-Mercruiser f.eks tar horible typiske rundt 20-30 kroner for denne pakningen , men er en symbolsk sum i båtverdenen alikavel og vel verdt disse kronene dersom den kan være med å hindre lekasje i gearhus. Ps! Den gamle evt. fastklemte fiberpakningen må fjernes omhyggelig før bruk av ny. Sitér dette innlegget Link to post
SvartRøyk Svart 26.Mars.2010 Del på Facebook Svart 26.Mars.2010 Mercruiser/Mercury har takk o glov gått vekk i fra fiberpakninger nå. Erstattet med en gummisort (gule som lyser opp:-) Bombardier (Evinrude og Johnsen) bruker nå plastskiver. Nå vet jeg ikke hvilket drev du har, men er det volvo så er det o-ringer... Da har du litt å velge i Sitér dette innlegget Link to post
bademann Svart 26.Mars.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.Mars.2010 Det er en Mercury 2t 50 hester fra 2000. Vet du når skille går fra fiberpakninger til gule gummi? Sitér dette innlegget Link to post
SvartRøyk Svart 26.Mars.2010 Del på Facebook Svart 26.Mars.2010 Begge kan brukes. De går om hverandre. Mener pakningene er like i mål på alle modeller (Mercruiser og Mercury) laaangt tilbake i tid. Sitér dette innlegget Link to post
bademann Svart 26.Mars.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.Mars.2010 Den e gudd! Prøver nye pakninger jeg. Majonesen skal være på skiva synes jeg. Takker for hjelpa. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.