Majali Posted March 26, 2010 Share Posted March 26, 2010 (edited) Hei. Jeg har montert et nytt stereoanlegg i båten. Dette er et standard Onkyo stueanlegg som da går på AC I båten er det en inverter som har modifisert sinuskurve ( Sterling 1800/2400W). Jeg kan høre en svak "brumming" eller "knitring" typisk 50 Hz i høyttalerene vad bruk av inverter. Finnes det et støyfilter som jeg kan sette på tilførsel som virker. ( har prøvd et slikt "finfilter" i form av et skjøtebrett.) eller vil det bli borte med en liten ups? eller andre forslag. ? PS: Inverteren er ganske ny, og jeg har ikke lyst til å kjøpe en ny sinusinverter, vel har lyst men det mer mange båtpenger.... Edited March 26, 2010 by MY Casa (see edit history) Quote Stor er den som vet, men større er den som vet hvor man skal spørre Link to post Share on other sites More sharing options...
BMP Posted March 26, 2010 Share Posted March 26, 2010 Joda det finnes de beste er såkalte vektorfiltre men de koster nokk mer en selve inverteren. Elers kan du bruke et såkalt sinusfilter av CLC typen men disse er også forholdsvis dyre samt store og tunge. Du kan jo forslke med et RFI filter av den typen en bruker på små frekvensomformere men om det vil løse problemet tør jeg ikke garantere. Her er en type du kan forsøke med. Produktnr Typebetegnelse Produktbeskrivelse EL nummer Listepris NOK 234925 A1000-FIV1010-RE V1000 fotmontert RFI filter, 10A, 230VAC, 1-fas, for 0.12 til 0.55KW omformere 41 227 68 146,00 Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Bartesam Posted March 26, 2010 Share Posted March 26, 2010 Kan kjøpe et strømfilter på Elfa som filtrerer til jord. Vet ikke hvor godt det funker på en inverter, men det funker godt hjemme på stereoutstyr Quote Inn til barten, og borte vart`en Classiske Motorbåter Link to post Share on other sites More sharing options...
Majali Posted March 26, 2010 Author Share Posted March 26, 2010 JProduktnr Typebetegnelse Produktbeskrivelse EL nummer Listepris NOK 234925 A1000-FIV1010-RE V1000 fotmontert RFI filter, 10A, 230VAC, 1-fas, for 0.12 til 0.55KW omformere 41 227 68 146,00 Spennede, denne kunne jeg jo prøvd? Men hvor kan denne kjøpes? Og den på Elfa som bartesam nevnte? har du noen søkebegrep på det. Lette etter det på elfa i går uten å finne noe Takk for svar så langt Quote Stor er den som vet, men større er den som vet hvor man skal spørre Link to post Share on other sites More sharing options...
BMP Posted March 26, 2010 Share Posted March 26, 2010 Filtret jeg refererte til er et Omron produkt så det får du nokk av nermeste Omron forhandler. Eler fra en Yaskava forhandler da det er samme produkt. Filtret er mest sansynlig produsert av Shafner men tror ikke de er representert her i landet. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Bartesam Posted March 26, 2010 Share Posted March 26, 2010 Sjekk denne Elfa og søk på støydempingsfiltere Quote Inn til barten, og borte vart`en Classiske Motorbåter Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts