hansiver Startet 10.August.2004 Link til dette innlegget Startet 10.August.2004 Håper noen kan hjelpe. Forrige sesong sa oljepumpa til min 90 hk Evinrude (86mod 2 takt) takk for seg. Etter råd fra andre blendet jeg slangen og begynte å blande 2% olje bensinen, noe som har fungert utmerket. Men i det siste har alarmen for olje begynt å hyle av og til, dette er en lyd som jeg gjerne vil være foruten. Er det noen som vet hvordan den kobles fra, helst inne i motoren da jeg ikke har lyst til å åpne kontrollboksen. På forhånd takk Sitér dette innlegget Link to post
Batdilla Svart 10.August.2004 Link til dette innlegget Svart 10.August.2004 Hvor sitter detektoren som gjør at det hyler? Kan det være så enkelt som at det sitter en nivåvakt på oljetanken? I så fall er det kanskje bare å fylle opp igjen tanken tanken som du ikke bruker for å få alarmen til å slutte. Isteden kan du fylle tanken med ... Sitér dette innlegget Link to post
John_Kr Svart 10.August.2004 Link til dette innlegget Svart 10.August.2004 På min Johnson 115 hk / 98 mod (samme motor som deg) så lå denne oljevakten i oljetanken. Det viser seg sikkert at motoren får tak i litt olje fra tanken og dermed minker oljen. Fyll opp tanken til lyden forsvinner. Sitér dette innlegget Kallesignal: LA9312 MMSI: 257048160 Link to post
Guest Sjur Svart 12.August.2004 Link til dette innlegget Svart 12.August.2004 Jeg har selv en 70 hk Johnsen VRO (1987) hvor det var lekkasje i bensin/olje pumpa (sprekk i deksel og elektronikk kortet hang og dingla). Skikkelig dye greier (4500,-). Så jeg satte innen vanlig besnin pumpe (7-800 kr). Men, jeg fjernet alt av oljepumpe og ledninger fra motor. Ganske enkelt da det er elektriske koplinger og slager en tar vekk. Jeg trengte ikke å gå inn i kontroll boksen. Har snart kjørt 1 sesong uten problemer. Sitér dette innlegget Link to post
Per-Anders Svart 12.August.2004 Link til dette innlegget Svart 12.August.2004 Detektoren sitter nok i oljetanken... fyll den med et eller annet i væskeform :D Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.