Jump to content

Olje alarm som hyler Evinrude


hansiver

Recommended Posts

Håper noen kan hjelpe. Forrige sesong sa oljepumpa til min 90 hk Evinrude (86mod 2 takt) takk for seg. Etter råd fra andre blendet jeg slangen og begynte å blande 2% olje bensinen, noe som har fungert utmerket. Men i det siste har alarmen for olje begynt å hyle av og til, dette er en lyd som jeg gjerne vil være foruten. Er det noen som vet hvordan den kobles fra, helst inne i motoren da jeg ikke har lyst til å åpne kontrollboksen.

På forhånd takk

Link to post
Share on other sites

Jeg har selv en 70 hk Johnsen VRO (1987) hvor det var lekkasje i bensin/olje pumpa (sprekk i  deksel og elektronikk kortet hang og dingla). Skikkelig dye greier (4500,-). Så jeg satte innen vanlig besnin pumpe (7-800 kr). Men, jeg fjernet alt av oljepumpe og ledninger fra motor. Ganske enkelt da det er elektriske koplinger og slager en tar vekk. Jeg trengte ikke å gå inn i kontroll boksen.

 

Har snart kjørt 1 sesong uten problemer. :headbang:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...