Jump to content

kommentar til annonse på BMC båtmotor på finn

Christensen

Recommended Posts

se følgende annonse: http://www.finn.no/finn/boat/motor/object?finnkode=21505040

Vil bare informere om at selger sier at motoren er en 94 modell, i følge mine observasjoner er motoren en 77 modell, det vil si at motoren er dobbelt så gammel som det selger oppgir!! Dette til informasjon for evt andre interesserte.

Reiste i går for å kjøpe motoren, men jeg lot være pga alderen!

Redigert av Christensen (see edit history)

Frihet kan kjøpes for penger. I år er 550 liter med blyfri 95 frihet i massevis!

Vanskelig å si hva den er verd, men det er jo ikke vanskelig å se at det er en rusten klump som er overmalt. Med slike gamle motorer vet man aldri, plutselig ryker manifolden og drar på større kostnader enn hele motoren er verd.

Årstallet fant jeg ikke, har han fjernet det?

Den var god og rusten under grønnmalinga, starteren var ny og generatoren var nyservet, er vel nesten det som bestemmer verdien her! blei skikkelig skuffet når jeg kom for å kjøpe den i allefall! det stod stemplet mnd og år på varmeveksleren.

Frihet kan kjøpes for penger. I år er 550 liter med blyfri 95 frihet i massevis!

Maling av slanger er ganske så vanlig! Eneste begrunnelse for det er at man ikke ønsker å demontere dem før lakkering. Gummien har ikke vondt av det, og det er lettere å ikke dekke til. Dette er et vanlig syn på nye motorer, i alle fall på slanger som ikke har noe med marininseringen å gjøre. Litt mindre arbeid ved lakkeringen, gjør motorene litt billigere til oss som kunder kanskje...

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...