Sjeldenutpå Posted March 27, 2010 Share Posted March 27, 2010 Fikk vasket og skurt overbygget i dag. Og satt på ny kalesje fra Jens Sagen på nummer av mal. Passa på knappene. Ser bra ut. Nokre plasser var den litt fluffy, og andre litt stramm. Noko som veit om det går seg til? Sjekk vinduet Quote Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post Share on other sites More sharing options...
lippert Posted March 27, 2010 Share Posted March 27, 2010 Min erfaring er vel heller at den strekker seg litt... Men det er vel svært avhengig av stoffet som brukes. Quote mvh Knut Erik Link to post Share on other sites More sharing options...
bjorngb Posted March 27, 2010 Share Posted March 27, 2010 Vår kalesje var überstram til å begynne med, så har den blitt litt slappere etterhvert - men fremdeles stort sett fin. Så jeg tror ikke dette blir bedre etterhvert - heller at det blir jevnt fluffy Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Sjeldenutpå Posted March 28, 2010 Author Share Posted March 28, 2010 oki...jaja vi får sjå. Kanskje eit par av knappene skulle vert flytta 1cm. Blir vel ingen suksess det. Liker ikkje hull i båten.... Blir vel vandt med det. Ellers så skal de vel krympe med varmt vann? skummelt å steame kanskje? Quote Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post Share on other sites More sharing options...
krk Posted March 28, 2010 Share Posted March 28, 2010 Den slakken der strammer du ved å forlenge den bakere kalesjestangen 2-3 cm i hver ende.Jeg har også samme slakken som deg.Min plan er å sveise på lengere ører på endestykkene, men har ikke kommet så langt ennå. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Bitteliten Posted March 28, 2010 Share Posted March 28, 2010 om kalesjen er ny ville jeg tatt noen bilder og sendt til Jens Sagen. De har nok noen tips. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Sjeldenutpå Posted March 28, 2010 Author Share Posted March 28, 2010 Heilt ny ja Kanskje bøylen er lav ja.... må kikke litt på det. Greit om den sitter litt meir taight på når det blåser.... Quote Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post Share on other sites More sharing options...
index Posted March 28, 2010 Share Posted March 28, 2010 Jeg måtte til å flytte litt på knottene til min kalesje etter en stund, da den var litt slapp. Noen ekstra hull ble det jo, men de er uansett små. Og det ble oppveiet av en mye finere kalesje etterpå. Om de ekstra hullene plager deg er det bare å sparkle dem med gelcoatsparkel i båtens farge, så ser du ikke at de har vært der engang... Quote "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post Share on other sites More sharing options...
bjoris Posted April 10, 2010 Share Posted April 10, 2010 Alf Hansen sa til meg at jeg før jeg monterte cockpitkalesjen at den skulle være brutalt stram... Vel, jeg gjorde som han sa og den er fortsatt brutalt stram, har ikke slaknet et hakk, etter 2 år, men hos meg kan jeg justere bøylene... Du har ikke mulighet for å sette på en skinne der bøylen er montert på kanten av dekket? Det skal utrolig lite til for å stramme en kalesje. Ser at hos meg så slakner den bare om jeg skyver på skinne et par cm... Quote Blogg:S/Y FRI - (2008-2018: Hanse 350 - 2019: NB820 Sport og Bavaria B/One) 2020-: NB 870 Ardea D4-260 2012/2013 model Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts