Jump to content

Rar lukt i lugar. Hva kan dette være?

Volvomekanikeren

Recommended Posts

Jeg har steamer, skulle jeg tatt og steamet putene? :flag: Noe rensemiddel?

Ikke steam dem, da krymper de! Pass på når noen skal leie en tepperenser, og lån denne for å rense putene. Da får du gått litt i dybden, og teppeshampoen inneholder midler som fjerner lukt.

Og den slangen til toalettet tror jeg du bare kan glemme, lukta kommer neppe derfra siden du ikke har septiktank...

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi

Heldigvis er mennesket sin luktesans så avangsert at du kun kjenner en sterk lukt noen minutter, og så vil du venne deg til lukten og ikke lengre kjenne den på samme måten. Så egentlig er ikke lukt noe problem..? :giggle:

God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse.

Fritjof Brandt

Lukten går til etter hvært ja. men hadde vært fint og møte en deilig lukt :lol: Samma fen kan vaskemiddel jeg bruker. bare det gjør rent og lukter godt! :sweat::giggle:

If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw!

Jeg har jo vært i båten din og lukten kunne minne litt om lukten vi hadde i trehyttene vi laget som barn. Det minnet veldig om fuktig stoff. (ikke den ulovlige typen :lol: )

Jeg ville vasket gardiner, puter og alt som er tekstil. Det er jo mulig at lukten sitter på baksiden av skaien som kabinen din er kledd med. Du snakket om at du skulle bytte den så det er nok et alternativ. (beklager hvis du har skrevet at tekstiler er vasket, det er sent her og jeg skummet bare over tråden din :seeya: )

Hvis det ikke fungerer kan jeg kanskje skaffe deg et stoff som absorberer lukt veldig effektivt. Jeg har en søster som jobber i skadebegrensnings bransjen, jeg må jo benytte meg av slikt :yesnod:

Trond

Det har jeg ikke gjørt endå, men nor jeg kommer hjem fra hytten etter påskeferien skal jeg ta og gjøre det :yesnod:

Hvis det ikke fungerer kan jeg kanskje skaffe deg et stoff som absorberer lukt veldig effektivt. Jeg har en søster som jobber i skadebegrensnings bransjen, jeg må jo benytte meg av slikt :yesnod:

Jo, takk for tilbudet :yesnod: Kan prøve og hive allt stoffet i vaskemaskinen først, så får vi se :yesnod::flag::flag:

GOD PÅSKE ALLE SAMMEN :wink: DÅ REISER JEG PÅ HYTTETUR :seeya: HAR KUN MULIGHET TIL OG SJEKKE BP PÅ KVELDEN :sad: :flag:

Redigert av Sjømann.22 (see edit history)

Jeg så et bilde du la ut tidligere av JIF flaska di, der så det ut til å være jordslag på etiketten. Det tyder på at det er fuktig ombord, dette lager jordslagslukt, eller en mild form for mugglukt. Jeg ville gambla på å få renset puter, gardiner og annen tekstil som måtte finne seg ombord, samt vaske godt på alle skott, dørk osv.

Med vennlig hilsen

PIP

Jeg tror lukten har letters for å sette seg i de materialene man av latskap kvier seg mest for å vaske.

En kamerat sa det så enkelt; hvis du spyler hele båten innvendig med hageslangen, så vil lukten ofte sitte hardest der båten bruker lengst tid på å tørke.

Jeg så et bilde du la ut tidligere av JIF flaska di, der så det ut til å være jordslag på etiketten. Det tyder på at det er fuktig ombord, dette lager jordslagslukt, eller en mild form for mugglukt. Jeg ville gambla på å få renset puter, gardiner og annen tekstil som måtte finne seg ombord, samt vaske godt på alle skott, dørk osv.

Den JIF flasken har stått i ett skap i cocpit, der er det ganske fuktig, men i lugaren tror jeg ikke det skal være så fuktig :rolleyes::yesnod:

Jeg tror lukten har letters for å sette seg i de materialene man av latskap kvier seg mest for å vaske.

En kamerat sa det så enkelt; hvis du spyler hele båten innvendig med hageslangen, så vil lukten ofte sitte hardest der båten bruker lengst tid på å tørke.

Tror ikke jeg tar meg bryet med og spyle hele båten for og finne ut hvor lukten kommer fra :lol: Men jeg kan ta og vaske alle tekstiler, og lage nye dørkplater :cheers:

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...