Hokky Startet 27.Mars.2010 Del på Facebook Startet 27.Mars.2010 Jeg fikk båten på land denne uken, og i tillegg til at sinkanodene på mitt gamle volvo penta drev var møllspist så var det eiret/korridert en del på selve drevet også. Jeg lurte på og slipe det med stålbørste, men hva behandler jeg det med etterpå. Beklager, har ingen bilder av drevet etter høytrykkspylingen enda. Sitér dette innlegget Min Fjord 21 Olympic Link to post
bukt Svart 27.Mars.2010 Del på Facebook Svart 27.Mars.2010 har sett en pose man trekker over drevet ved lagring i havnen, den hindrer groe men vet ikke om den stopper spising av drevet. anodene tar vel mye av spisingen hvis det elektriske er oppsatt riktig vil jeg tro. Sitér dette innlegget Link to post
Hokky Svart 27.Mars.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.Mars.2010 Ok. Men hvilken type grunning og lakk o.l. brukes etter jeg har pusset ned drevet?? Sitér dette innlegget Min Fjord 21 Olympic Link to post
Wado2dan Svart 27.Mars.2010 Del på Facebook Svart 27.Mars.2010 Både lakk og grunning får man kjøpt på nærmeste båt butikk. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 27.Mars.2010 Del på Facebook Svart 27.Mars.2010 Irringen forsvinner ikke med maling. Irringen skyldes tæring enten pga krypstrøm eller pga dårlige anoder Er lakken helt borte så grunn og lakk det. Bruk så drevspray for å hindre groing. Sitér dette innlegget Link to post
bukt Svart 27.Mars.2010 Del på Facebook Svart 27.Mars.2010 Mener å ha hørt at du skal bruke syregrunning på aluminium før lakk, rett meg hvis feil Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 27.Mars.2010 Del på Facebook Svart 27.Mars.2010 Det stemmer, syregrunning er det eneste som sitter på aluminium! Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Hokky Svart 27.Mars.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.Mars.2010 Takk for svar. Båten har ikke vært på land på 2 år. Sinkanodene var veldig dårlige. Hvordan velikeholdet har vært tidligere vet jeg ikke. Drevet er jo over 40år gammelt.. Sitér dette innlegget Min Fjord 21 Olympic Link to post
mewa 2 Svart 27.Mars.2010 Del på Facebook Svart 27.Mars.2010 Hei kom nettop opp en båt i havna hos oss hadde lagt ute en del år med vp drev sinkanoder var helt borte å så var alle bladene på den innerste propellen halvspist.Drevspray vel..... har de siste årene lakka mitt mercruise drev med helt vanlig quick svart blank lakk gror ikke mer på mitt drev enn andre som har brukt drevspray. mvh Mewa 2 Sitér dette innlegget Link to post
Hokky Svart 27.Mars.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.Mars.2010 Kan jeg bruke vanlig bunnstoff på drevet slik som på resten av båten?? Sitér dette innlegget Min Fjord 21 Olympic Link to post
Volvomekanikeren Svart 28.Mars.2010 Del på Facebook Svart 28.Mars.2010 Ikke vanlig bunnsmørning. Men bunnsmørning for aluminium, som på buster båtene Sitér dette innlegget If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw! Link to post
G-sabb Svart 28.Mars.2010 Del på Facebook Svart 28.Mars.2010 Kjøp hvit vannfast grease fra QMI og gni denne inn i drevet,også propell,bruk en god fille el.da greasen er seig å få utover.La det vere ett passe tykt lag igjen når du er ferdig.Jeg har brukt denne metoden de to siste sesongene, med godt resultat,kun noen små skjell inni ved sylinderen.Båten ligger ute i ca 6 mnd.Vanlig grease som fåes på bensinst.kan ikke brukes,er for "tynn"og vaskes fort av.En patron koster ca 150 kr.Skal du lakkere drevet kan du bruke en lakk som heter Powercoat denne hefter veldig godt.Bruk grease utenpå så er du kvitt groe problemet. Sitér dette innlegget Link to post
Hokky Svart 29.Mars.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.Mars.2010 Flott. Takk for tipset. Sitér dette innlegget Min Fjord 21 Olympic Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.