Framtia Posted March 28, 2010 Share Posted March 28, 2010 (edited) Jeg har lyst til å bytte fra E80 til en Garmin GPSMAP 6008. Har følgende spørsmål som jeg håper noen har svar på. 1. noen som har prøvd 6008 modellen og kan bekrefte at den er like bra som det sies? 2. hva kreves av utstyr og innsikt for å få denne til å spille sammen med det jeg har av annen Raymarine utrustning (ST60 tridata, vind og autopilot)? Synspunkter på hva som er riktig prisforlangende for en brukt E80 mottas også gjerne. Edited March 28, 2010 by Framtia (see edit history) Quote Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post Share on other sites More sharing options...
Framtia Posted March 29, 2010 Author Share Posted March 29, 2010 Har vært i kontakt med forhandler i dag, og de mente at jeg godt kunne klare meg uten å koble til vind og tridata til plotteren. Jeg mister vel da muligheten til å få opp vindvektor på plotteren, men det bruker jeg aldri uansett. Autopiloten kan visstnok kobles til direkte til plotteren. Ingen med erfaring fra 6000 eller 7000 serien enda? Quote Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post Share on other sites More sharing options...
baatsman Posted March 29, 2010 Share Posted March 29, 2010 Eneste jeg vet: Garmin bruker NMEA løsninger De har ikke en fullgod løsning mellom plotter og autopilot. Men bruker du ikke det, tror jeg Garmin har løsninger som er like gode/bedre en Raymarine. MEN de venter på en løsning, og den tror jeg ikke er langt borte. Med andre ord, de er dekket for motorbåter, men seilbåter mangler de de lille. Quote Vi sees! Link to post Share on other sites More sharing options...
Finn Erik Posted June 7, 2010 Share Posted June 7, 2010 Noen som har erfaringer med denne : Garmin 6008 nå......... Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts