jokkes Posted March 28, 2010 Share Posted March 28, 2010 Hei jeg har i dag en pc med gps motager, og en gammel kopiert versjon av c-map. Dette har fungert helt ok. Men jeg er kunne tenke meg en nyere versjon av c-map, har funnet noen på finn, men det er på SD brikke, er det noen som vet om jeg kan bruke de???, pc min har kortleser. Maritim selger kartverk for PC, men det koster Ca 2200,-. Er det kanskje noen som har en kopiert versjon, som vil fungere til en bilig penge ????? Hilsen Jokke fra Tønsberg Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Frøken Fryd Posted March 28, 2010 Share Posted March 28, 2010 Hvis du leter etter piratkopier av kartprogram er du kommet på feilt forum, prøv heller hos de svenske sjørøverene... Hvis du ønsker å lese kartbrikker må du først ha en kortleser fra produsenten av kartet, sjekk også at kartprogrammet du bruker støtter disse kartene. En annen måte er å få cd fra cmap og kjøpe en lisens på en usb dongle som åpner opp de betalte kartene. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Tilde Posted March 29, 2010 Share Posted March 29, 2010 Maritim selger kartverk for PC, men det koster Ca 2200,-. Er det kanskje noen som har en kopiert versjon, som vil fungere til en bilig penge ???? Er ikke 2200,- en "billig penge" for program og kartverk som noen har brukt tid og penger på å utvikle? Dessuten er det ditt, med garanti for at det virker på din pc, samt mulighet for oppgraderinger og tilpasninger senere. Og det er ikke en ulovlig kopi. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
nordan family 27 Posted March 29, 2010 Share Posted March 29, 2010 Hvis man skal ha noe til en rimelig penge må vel TIKI pakkene være midt i blinken Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
BMP Posted March 29, 2010 Share Posted March 29, 2010 (edited) Det billigste og etter min mening det beste du kan få tak i er SeaPro 3000 Lite. Det koster kun kr 1.500,- inklusiv kart for hele Norge inklusiv Svaldbard. Og da får du skikkelige bra kart. Edited March 29, 2010 by BMP (see edit history) Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Nonsense Posted March 29, 2010 Share Posted March 29, 2010 Hvor får du kjøpt dette til den prisen BMP? Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
BMP Posted March 29, 2010 Share Posted March 29, 2010 Jeg har handlet med Nordkontakt AS i Bodø men tror du får det fra Nautisk foelag og Euronav Norge også. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts