vindspel Startet 29.Mars.2010 Del på Facebook Startet 29.Mars.2010 Har søkt på forumet uten å helt få svar på det jeg lurer på derfor prøver jeg en ny tråd.... jeg vil gjerne ha råd om installering av raymarine / autohelm produkter: følgende skal forhåpentligvis kobles sammen - autohelm st50 plus wind, st50 logg, st50 dybde - og raymarine spx5 autopilot samt a57D kartplotter - vil det være mulig å kkoble de eldre instrumentene med de nye slik at jeg kan bruke vinddata til autopiloten? Ser at dette til en viss grad beskrives i manualen - hvis jeg bruker en seatalk/nmea/rs323 interface? så får jeg de eldre med - eller kan jeg bruke kurscomputer til den konverteringen? der er det vel 2 "gamle" seatalk kontaktpunkt? Hvordan er det med strøm - kan kurskomputer kun gi strøm til autopilotens betjeningsenhet ? Istedet for å bruke det medfølgende kompasset til autopiloten - kan data fra kartplotteren brukes istedet / eventuelt i tillegg? Sitér dette innlegget Link to post
arkmarin Svart 29.Mars.2010 Del på Facebook Svart 29.Mars.2010 Det er jeg sikker på går meget bra å kople sammen. Jeg har E80, tridata, SPX10 mm og alt er koplet sammen. Det fungerer fantastisk! Sitér dette innlegget Arnehttp://www.arkmarin.no/ Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.