Jump to content

Raymarine - Autohelm installasjon


vindspel

Recommended Posts

Har søkt på forumet uten å helt få svar på det jeg lurer på derfor prøver jeg en ny tråd.... :wflag:

jeg vil gjerne ha råd om installering av raymarine / autohelm produkter: følgende skal forhåpentligvis kobles sammen - autohelm st50 plus wind, st50 logg, st50 dybde - og raymarine spx5 autopilot samt a57D kartplotter - vil det være mulig å kkoble de eldre instrumentene med de nye slik at jeg kan bruke vinddata til autopiloten? :crazy:

 

Ser at dette til en viss grad beskrives i manualen - hvis jeg bruker en seatalk/nmea/rs323 interface? så får jeg de eldre med - eller kan jeg bruke kurscomputer til den konverteringen? der er det vel 2 "gamle" seatalk kontaktpunkt?

 

Hvordan er det med strøm - kan kurskomputer kun gi strøm til autopilotens betjeningsenhet ?

Istedet for å bruke det medfølgende kompasset til autopiloten - kan data fra kartplotteren brukes istedet / eventuelt i tillegg?

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...