Jump to content

Tråden Med Alt Om Yanmar

Volvomekanikeren

Recommended Posts

Ok jeg tenker at dette er friskmeldte motorer da. Men i dette med sjekking av dette leste jeg vedlikeholdsmanualen. Er det noen som sjekker dysetrykk så ofte som boka sier, og har blandebendet blitt byttet hvert 2 år?

Dette koster vel en liten haug med båtpenger og er vel litt unødvendig hvis man da ikke har mye og alvorlig tæring da.

• 3 uker senere...

Bruker folk å utføre servicer på de intervaler som står i manualen? Jeg skifter olje, oljefilter og dieselfilter hvert år, men å sjekke dyser osv har jeg ikke tenkt på før det evnt skulle være symptomer på noe galt. Bilen er jo fulgt opp til en hver tid, men å få stempel i serviceheftet på en båtmotor tror jeg de færreste tenker på.

Takk for mye fin info :-)

(litt på siden kanskje, men på min Viknes 880 må jeg skifte utvendige anoder 2 ganger i året! Ligger ute hele året i isfri småbåthavn. Moterer 16 amp. skilletrafo (av den gamle sorten) nå, og håper det vil bedre saken. Har anoder både på rorjernet (stilken), aksling og propellmutter.)

Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...