Jump to content

Lakkering av glassfiber?

70-talls speed båt

Recommended Posts

Hei,

Jeg driver og restaurerer en Selco lignende båt, og lurer på hvor fint den må være pussa ned før man lakker.

Har nå pussa ned hele båten med 80, 100 og 120 papir, og nå bynner noen av ripene fra 80 papiret og skinne igjennom. Tror ikke jeg rekker og puse over med 100 og 120 før sesongen begynner, så hvor farlig er det egentlig med litt (riper) i lakken, de er så fine att man ikke kan kjenne dem med fingeren.

Og hvor fint papir må jeg pusse med før jeg kan lakke, har tenkt og bruke tokomponent lakk, har hørt att det er best, er det riktig???

MvHilsen Torgeir.

Ikke noe problem å sprøyte topcoat. Bare å bruke riktig tynner og i riktig mengde. Dette hjelper forhandleren deg med. Jeg sprøytelakkerte både Buggy`n og Smuggleren min selv, helt uten erfaring som lakkerer og med "billigutstyr". Selvfølgelig ikke helt proft resultat (litt sig her&der), men langt bedre enn det du oppnår med kost/rull.

Noe av jobben kan du se her!

Redigert av smiley (see edit history)

AASS for OSS! Drikk Aass og piss Ringnes!
Drikk aldri vann (og spis ikke den gule snøen)!!

Hvis du skal ha et bra resultat bør du slipe den så godt du kan.Sparkler opp riper. Vasker og avfetter. Primer den og våtsliper. Avfetter og sprøyter eller ruller på tokomponent. Jeg har selv brukt den fra biltema med godt resultat.

Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<--

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...