Jump to content

Spørsmål ang montering av X-tight ventiler


jensemann2

Recommended Posts

Jeg tenkte å montere slike ventiler i bunngjennomføringene mine:

 

img5.gif

 

Hvordan vil dette virke inn på gjennomstrømningen fra dreneringene? Vil vannet klare å presse kulen ned nok til at vann kan renne ut uten at det blir satt trykk på det? Sånn som jeg tenker så har jo kulen oppdrift og trykkes opp i ventilen av vannet utenfor båten, og dermed tette. Vil alt vann som er høyere i slangen enn båtens vannlinje skape nok trykk til å slippe ut?

Link to post
Share on other sites

:nonod:

Hvis utløpene dine er under vannlinjen, ville jeg aldri satt inn disse. Husk at du skal kunne montere en stoppekran direkte på utløpet. Det skal ikke mer til enn ett bitte lite skjell eller en rur, så er stengemekanismen i denne ventilen satt ut av spill. I tillegg har ikke plasten riller for å hindre at slangen sklir av ved et uhell. Med så mye tid som du legger ned i båten din, ville det vært synd om den skulle gå ned fordi du monterer noen uhensiktsmessige skroggjennomføringer.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...