Polarn Posted March 29, 2010 Share Posted March 29, 2010 Ja, du leste riktig. Jeg har vært så uhelldig og fått rustflekker på kalesjen etter vask i ståltønne (ikke gjør det) . Så da er spørsmålet. Er det mulig å fjerne flekkene med noe middel? Quote Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post Share on other sites More sharing options...
Vindfang Posted March 29, 2010 Share Posted March 29, 2010 Hei En stund siden jeg har sett stoffet men Ferro-Bet vet jeg kan brukes som flekkfjerner på tøy. Skyll godt etterpå, det inneholder syre. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Polarn Posted March 29, 2010 Author Share Posted March 29, 2010 Dette ? http://www.Ferro-bet.no/ Quote Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post Share on other sites More sharing options...
Rikosjett Posted March 29, 2010 Share Posted March 29, 2010 Ja det funker har brukt det på plast og kalesje. vannes lett ut med vann Det fjerner til og med de svarte flekkene på dårlig stelt teak Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
index Posted March 30, 2010 Share Posted March 30, 2010 Jeg har også sett noe stoff i en dagligvarebutikk som er beregnet til å fjerne rustflekker fra klær, men jeg husker ikke helt hva det het. Kanskje en kikk i hyllene for vaskemiddel kan lønne seg? Quote "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post Share on other sites More sharing options...
index Posted March 30, 2010 Share Posted March 30, 2010 Dette ? http://www.Ferro-bet.no/ Om du skal bruke Ferro-Bet, husk at det er rustvask du skal ha, ikke rustfjerner! Rustfjerneren er brun samt tilsatt sink for beskyttelse, og kan lett sette flekker på kalesjen. Rustvask derimot er helt klar, og velegnet til å fjerne rustrender, vaske felger m.m. Quote "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post Share on other sites More sharing options...
Polarn Posted March 30, 2010 Author Share Posted March 30, 2010 Greit å vite så det ikke blir flere flekker. Quote Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts