dennrick Posted March 29, 2010 Share Posted March 29, 2010 Hei, Jeg er på jakt etter en TV å ha i båten, og har følgende kriterier: 12V MÅ den ha, men gjerne i kombinasjon med 220V DVD spiller innebygget Riks TV mottaker (ønsker å ta med kortet hjemmefra - må kjøpe en CAM modul i tillegg ?) Tilkoplingsmuligheter ift der vi er på landstrøm (XBOX m / HDMI?) Liker også at den har et bra design. Håper at noen av dere allerede har "funnet opp hjulet", og har lyst til å dele noen forslag. Takk på forhånd! Quote Skipsplast 605 | Bavaria 300 Sport | Uttern D66 | Bavaria 28 Sport | Bavaria 39 HT Sport + Grand RIB 380 | Grand RIB 650 Golden Line 200HK | Bavaria 42 Vision Link to post Share on other sites More sharing options...
Framtia Posted March 29, 2010 Share Posted March 29, 2010 denne tråden har over 1000 innlegg, ta en titt på noen av de nyere så finner du en del erfaringer og tips. Quote Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post Share on other sites More sharing options...
baatsman Posted March 29, 2010 Share Posted March 29, 2010 Har ikke lest tråden Framtida viser til, men Dawoo har en 19 tommer som har innebygget DVD. kostet meg kr 2400,-- Grundig har en 19 tommer med innebygget RIKS_TV. SÅ her for en velge. Sikkert kommet flere med innebygget kort også. Quote Vi sees! Link to post Share on other sites More sharing options...
Stigt:-) Posted March 30, 2010 Share Posted March 30, 2010 Hva med denne, den har riks-tv og dvd spiller. Den finnes også i 22" til 3790,- Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
techtor Posted March 30, 2010 Share Posted March 30, 2010 Husk at hele tv`en må inn på service hvis DVD-spilleren ryker da, og det er som regel den som ryker først. Jeg hadde nok gått for en separat DVD-spiller til tv`en. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Bergen dørk Posted March 30, 2010 Share Posted March 30, 2010 Hmmm..., men hvor ofte er det at DVD-spilleren ryker - den kan vel i forhold til bruken i en båt, sannsynligvis leve sålange som TV-en, eller er det noen som har erfaringer som tilsier at det ikke er slik? Quote mvh Bergen Dørk Link to post Share on other sites More sharing options...
SeaRaymond Posted March 31, 2010 Share Posted March 31, 2010 (edited) Hadde vel ikke brukt det som techtor bruker som argument for å ikke kjøpe kombiapparater i båt. Til det er plassen ofte for begrenset. Om DVD spilleren skulle nå ryke og en ikke kan unnvære tv den perioden, ja da får en vel heller da finne frem en ekstern DVD spiller å koble opp og heller glemme at tv har en innebygget For å sitte det på spissen, skjønner ikke at folk kjøper kombiskap kjøl/frys, hvis den ene delen ryker må hele skapet til reparasjon Og det ved ett produkt som iallefall for noen er ett mer uunværlig produkt en kombi tv-DVD Edit; sorry, sporte litt mye av her, men greide ikke la være, om noen ønsker seg 3 separate "bokser" i båten med massevis med kabler etc, fremfor en "boks" for vel så være, men tror nok jeg kan anta at de hører til de ferreste, med mindre de har båter i størrelseomfang som boliger. Edited March 31, 2010 by SeaRaymond (see edit history) Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Junke Posted March 31, 2010 Share Posted March 31, 2010 og jeg lager isbiter i frysen på kjøleskapet om bord! tror jeg må ha egen isbitmaskin, i tilfelle kjølekapet ryker! Det er verre å gå tom for isbiter, enn at DVD'en ryker Litt på siden kankje, men det var bare en måte å si at jeg er enig med Bergen Dørk Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Bergen dørk Posted March 31, 2010 Share Posted March 31, 2010 Ville utvilsomt valgt et kombiapparat, fordi det reduserer både installasjon og ledningsrot. Denne til ca 2500,- fungerer faktisk helt fint og har et bra nok bilde, spør du meg: Elkjøp. :-) Quote mvh Bergen Dørk Link to post Share on other sites More sharing options...
tuffff Posted March 31, 2010 Share Posted March 31, 2010 En kamerat stilte i båten i går med en 19 tommer (tror jeg) 12 V med DVD og dekoder, kjøpt for 1.900,- på Hyttebutikken i Sandefjord. VTech eller noe sånt kjent merke. mvh tuffff Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
dennrick Posted April 16, 2010 Author Share Posted April 16, 2010 Takk for input Da gjenstår valgets kvaler Quote Skipsplast 605 | Bavaria 300 Sport | Uttern D66 | Bavaria 28 Sport | Bavaria 39 HT Sport + Grand RIB 380 | Grand RIB 650 Golden Line 200HK | Bavaria 42 Vision Link to post Share on other sites More sharing options...
Nidelv 28 Søgne Posted April 17, 2010 Share Posted April 17, 2010 Tull med tv i båt....... Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
steinar.xo Posted April 18, 2010 Share Posted April 18, 2010 Hvordan virket denne Vtech tv'n da, skal kjøpe meg en 22' tv med DVD ? Ser de får inn 22' LED tv 12 volt m/dekoder 22 watt forbruk , 3490.- Quote Skibsplast 550 - 90 Suzuki Otto's 19 - 85 Suzuki Joda 7500 - 66 Yanmar, snart med vimpel........ Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts