Ficher Posted March 30, 2010 Share Posted March 30, 2010 Har lyse gardiner i Saga 27 n , så det blir ofte veldigt lyst i båten når morgensolen setter inn kl 0500. Kan sy mørke gardiner, men hva med og legge mørk solfilm på vinduene .......er dette effektivt mot morgensolen ? Noen som har gode tips her..........? Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
enter4u Posted March 30, 2010 Share Posted March 30, 2010 Solfilm vil jeg fraråde. Det kommer en kveld da du har behov for å se ut også Sydde meg sorte tettsydde gardiner jeg. Er veldig fornøyd Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
70-talls speed båt Posted March 30, 2010 Share Posted March 30, 2010 Jeg bruker tykkt brunt bommulsstoff i seilbåten min, bommul er lett og jobbe med, og stenger ut sola hvis det er tykkt nokk. Blir ikke veldig vakkert men funker bra. Husk att gardinene må være nerme vinduet, hvis ikke blir det sprekk som slipper inn lyset. Schål Og lykke til Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Arnstein Posted March 30, 2010 Share Posted March 30, 2010 Noen som har gode tips her..........? Hva med sovemaske - bind for øynene? Quote mvh Arnstein M/B JAVA Ja, til obligatorisk småbåtregister og båtførerprøve. Link to post Share on other sites More sharing options...
Snekker'n Posted March 30, 2010 Share Posted March 30, 2010 Dersom du er plaget av solen er nok mørke gardiner det beste. Personlig synes jeg det er herlig å våkne med solen tittende inn, gjerne kl 5. Har tynne lyse gardiner i båten, og ikke gardiner i det hele tatt på soverommet hjemme (ingen innsyn....) Quote Buster X med Yamaha 70 Link to post Share on other sites More sharing options...
Bjørn Løvjomås Posted March 30, 2010 Share Posted March 30, 2010 Ehhh stå opp Quote Endelig ble det Bobåt Link to post Share on other sites More sharing options...
Jan E. Posted March 30, 2010 Share Posted March 30, 2010 (edited) Stoffbutikker har blendingsduk i hvit. Sys fast på ene siden av gardinen å stenger ute nesten 100% av lyset. Mye brukt av hjemmekinoentusiaster. En annen mulighet er i finne en myk rullgardin å sy fast på baksiden av gardinen. Men de er ofte en del stivere en blendingsduk. Edited March 30, 2010 by Jan E. (see edit history) Quote Jara Wynja Link to post Share on other sites More sharing options...
Bartesam Posted March 30, 2010 Share Posted March 30, 2010 Har kalesje over akterlugaren jeg, og det funker godt det Quote Inn til barten, og borte vart`en Classiske Motorbåter Link to post Share on other sites More sharing options...
Ficher Posted March 31, 2010 Author Share Posted March 31, 2010 Solfilm vil jeg fraråde. Det kommer en kveld da du har behov for å se ut også. Klarer vel og se ut om kvelden , selv om du har solfilm ? ( kun solfilm i lugarvinduer) Har kalesje over akterlugaren jeg, og det funker godt det Har du fått syd en kalesje til dette ? Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Øivind E. Posted March 31, 2010 Share Posted March 31, 2010 Hei. Et tips er å se på produktene fra OceanAIR på nettsiden til Termomarin Disse brukes i Viknes, Windy og Saga i dag. MVH Øivind Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Ficher Posted March 31, 2010 Author Share Posted March 31, 2010 Hei. Et tips er å se på produktene fra OceanAIR på nettsiden til Termomarin Disse brukes i Viknes, Windy og Saga i dag. MVH Øivind Se her ja, dette ser jo meget bra ut. Takker. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts