Ficher Startet 30.Mars.2010 Link til dette innlegget Startet 30.Mars.2010 Har lyse gardiner i Saga 27 n , så det blir ofte veldigt lyst i båten når morgensolen setter inn kl 0500. Kan sy mørke gardiner, men hva med og legge mørk solfilm på vinduene .......er dette effektivt mot morgensolen ? Noen som har gode tips her..........? Sitér dette innlegget Link to post
enter4u Svart 30.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 30.Mars.2010 Solfilm vil jeg fraråde. Det kommer en kveld da du har behov for å se ut også Sydde meg sorte tettsydde gardiner jeg. Er veldig fornøyd Sitér dette innlegget Link to post
70-talls speed båt Svart 30.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 30.Mars.2010 Jeg bruker tykkt brunt bommulsstoff i seilbåten min, bommul er lett og jobbe med, og stenger ut sola hvis det er tykkt nokk. Blir ikke veldig vakkert men funker bra. Husk att gardinene må være nerme vinduet, hvis ikke blir det sprekk som slipper inn lyset. Schål Og lykke til Sitér dette innlegget Link to post
Arnstein Svart 30.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 30.Mars.2010 Noen som har gode tips her..........? Hva med sovemaske - bind for øynene? Sitér dette innlegget mvh Arnstein M/B JAVA Ja, til obligatorisk småbåtregister og båtførerprøve. Link to post
Snekker'n Svart 30.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 30.Mars.2010 Dersom du er plaget av solen er nok mørke gardiner det beste. Personlig synes jeg det er herlig å våkne med solen tittende inn, gjerne kl 5. Har tynne lyse gardiner i båten, og ikke gardiner i det hele tatt på soverommet hjemme (ingen innsyn....) Sitér dette innlegget Buster X med Yamaha 70 Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 30.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 30.Mars.2010 Ehhh stå opp Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Jan E. Svart 30.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 30.Mars.2010 (redigert) Stoffbutikker har blendingsduk i hvit. Sys fast på ene siden av gardinen å stenger ute nesten 100% av lyset. Mye brukt av hjemmekinoentusiaster. En annen mulighet er i finne en myk rullgardin å sy fast på baksiden av gardinen. Men de er ofte en del stivere en blendingsduk. Redigert 30.Mars.2010 av Jan E. (see edit history) Sitér dette innlegget Jara Wynja Link to post
Bartesam Svart 30.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 30.Mars.2010 Har kalesje over akterlugaren jeg, og det funker godt det Sitér dette innlegget Inn til barten, og borte vart`en Classiske Motorbåter Link to post
Ficher Svart 31.Mars.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 31.Mars.2010 Solfilm vil jeg fraråde. Det kommer en kveld da du har behov for å se ut også. Klarer vel og se ut om kvelden , selv om du har solfilm ? ( kun solfilm i lugarvinduer) Har kalesje over akterlugaren jeg, og det funker godt det Har du fått syd en kalesje til dette ? Sitér dette innlegget Link to post
Øivind E. Svart 31.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 31.Mars.2010 Hei. Et tips er å se på produktene fra OceanAIR på nettsiden til Termomarin Disse brukes i Viknes, Windy og Saga i dag. MVH Øivind Sitér dette innlegget Link to post
Ficher Svart 31.Mars.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 31.Mars.2010 Hei. Et tips er å se på produktene fra OceanAIR på nettsiden til Termomarin Disse brukes i Viknes, Windy og Saga i dag. MVH Øivind Se her ja, dette ser jo meget bra ut. Takker. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.