joninjo Posted March 30, 2010 Share Posted March 30, 2010 Hei Lurer på å kjøpe en Smuggler 24.. Maskinen som er avbildet står i båten.. Noen som vet hvilken motor det er? Ser dette lovende ut? Er det noe jeg bør holde meg unna? Takker for svar Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
68 GT Posted March 30, 2010 Share Posted March 30, 2010 GM 5.0 eller 5.7. Regner med du kan bytte riser og manifolder om ikke dette er gjort/inspisert siste 5 år.... Quote Ekte mannfolk bruker lastebildekk som fendere........ Link to post Share on other sites More sharing options...
joninjo Posted March 30, 2010 Author Share Posted March 30, 2010 (edited) ok, har du snøring på hvilket årstall motoren er fra? Båten er en 85-mod., Men selger mente dette ikke var original motor.. Takk for kjapt svar:) Edited March 30, 2010 by joninjo (see edit history) Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
joninjo Posted March 30, 2010 Author Share Posted March 30, 2010 Fant dette på Google.. Er vel samme motor i nyere utgave.. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
joninjo Posted March 30, 2010 Author Share Posted March 30, 2010 Legger også ut bilde av hekkagregat om noen har en kommentar til det.. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Bearded Beast Posted March 30, 2010 Share Posted March 30, 2010 (edited) GM sin smallblock 5.7 har vært i omløp siden 1967ish i utallige varianter og er still going strong. Stått i millioner av biler og what not. Skulle være godt nok det ;) For å vite hvilken årsmodell og hvor mange hk den har så må du nok finne tak i modell#.. Ankepunktet på den må være at den direktekjølt av vannet den går i. Kor mykje den er rustet innvendig er da umulig å vite. Men at den skulle holde 20-25 år mht rust trur eg ikkje skal være å ta munnen for full. Uansett så er slike motorer billig å kjøpe ny longblock Edited March 30, 2010 by Korsnes (see edit history) Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
SvartRøyk Posted March 30, 2010 Share Posted March 30, 2010 Det første som slår meg er en sjøvannskjølt motor fra 80 tallet. Det andre er antall oljekanner som står ved siden av. 1) Hvor gammel er motor, sjekk serienummer mot en forhandler. 2) Bruker den olje? Hvorfor alle kannene? Hvis motor er fra medio 80 tallet kan den gå lenge enda, men den dagen du må skru så er det nok bare å finne seg en ny blokk. Kan hende kannene er glemt fjernet etter ett nylig oljeskift.....? Ref. drev Ser ut som ett Bravo drev. Knallbra solid drev som gearer mykt. Så lenge det er tett og ikke spon i olja er dette en vinner :-) Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
joninjo Posted March 31, 2010 Author Share Posted March 31, 2010 takk for svar .. kannene er kjølevæske som ble fylt på før vinteren... Reagerte på det jeg også...:) Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
68 GT Posted March 31, 2010 Share Posted March 31, 2010 (edited) Ser at akterspeilet er "modifisert". Har nok sittet en VP der før det ble MCM Edited March 31, 2010 by 68 GT (see edit history) Quote Ekte mannfolk bruker lastebildekk som fendere........ Link to post Share on other sites More sharing options...
bukt Posted April 1, 2010 Share Posted April 1, 2010 (edited) Motoren er nyere enn 1987, skille på motorene da. ser dette på toppdekselene, de er rillede over og har 2 eller 4 skruer på midten mens de før 87 har glatte toppdeksler og skruer på siden. Forskjeller , toppdeksler, topper, innsugsmanifoil, blokk og veiv /svinghjul Edited April 1, 2010 by bukt (see edit history) Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can write a topic or comment now, it will be posted after you have registered. If you have an account, sign in now to post with your account.