joninjo Startet 30.Mars.2010 Del på Facebook Startet 30.Mars.2010 Hei Lurer på å kjøpe en Smuggler 24.. Maskinen som er avbildet står i båten.. Noen som vet hvilken motor det er? Ser dette lovende ut? Er det noe jeg bør holde meg unna? Takker for svar Sitér dette innlegget Link to post
68 GT Svart 30.Mars.2010 Del på Facebook Svart 30.Mars.2010 GM 5.0 eller 5.7. Regner med du kan bytte riser og manifolder om ikke dette er gjort/inspisert siste 5 år.... Sitér dette innlegget Ekte mannfolk bruker lastebildekk som fendere........ Link to post
joninjo Svart 30.Mars.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.Mars.2010 (redigert) ok, har du snøring på hvilket årstall motoren er fra? Båten er en 85-mod., Men selger mente dette ikke var original motor.. Takk for kjapt svar:) Redigert 30.Mars.2010 av joninjo (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
joninjo Svart 30.Mars.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.Mars.2010 Fant dette på Google.. Er vel samme motor i nyere utgave.. Sitér dette innlegget Link to post
joninjo Svart 30.Mars.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.Mars.2010 Legger også ut bilde av hekkagregat om noen har en kommentar til det.. Sitér dette innlegget Link to post
Bearded Beast Svart 30.Mars.2010 Del på Facebook Svart 30.Mars.2010 (redigert) GM sin smallblock 5.7 har vært i omløp siden 1967ish i utallige varianter og er still going strong. Stått i millioner av biler og what not. Skulle være godt nok det ;) For å vite hvilken årsmodell og hvor mange hk den har så må du nok finne tak i modell#.. Ankepunktet på den må være at den direktekjølt av vannet den går i. Kor mykje den er rustet innvendig er da umulig å vite. Men at den skulle holde 20-25 år mht rust trur eg ikkje skal være å ta munnen for full. Uansett så er slike motorer billig å kjøpe ny longblock Redigert 30.Mars.2010 av Korsnes (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
SvartRøyk Svart 30.Mars.2010 Del på Facebook Svart 30.Mars.2010 Det første som slår meg er en sjøvannskjølt motor fra 80 tallet. Det andre er antall oljekanner som står ved siden av. 1) Hvor gammel er motor, sjekk serienummer mot en forhandler. 2) Bruker den olje? Hvorfor alle kannene? Hvis motor er fra medio 80 tallet kan den gå lenge enda, men den dagen du må skru så er det nok bare å finne seg en ny blokk. Kan hende kannene er glemt fjernet etter ett nylig oljeskift.....? Ref. drev Ser ut som ett Bravo drev. Knallbra solid drev som gearer mykt. Så lenge det er tett og ikke spon i olja er dette en vinner :-) Sitér dette innlegget Link to post
joninjo Svart 31.Mars.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 31.Mars.2010 takk for svar .. kannene er kjølevæske som ble fylt på før vinteren... Reagerte på det jeg også...:) Sitér dette innlegget Link to post
68 GT Svart 31.Mars.2010 Del på Facebook Svart 31.Mars.2010 (redigert) Ser at akterspeilet er "modifisert". Har nok sittet en VP der før det ble MCM Redigert 31.Mars.2010 av 68 GT (see edit history) Sitér dette innlegget Ekte mannfolk bruker lastebildekk som fendere........ Link to post
bukt Svart 1.April.2010 Del på Facebook Svart 1.April.2010 (redigert) Motoren er nyere enn 1987, skille på motorene da. ser dette på toppdekselene, de er rillede over og har 2 eller 4 skruer på midten mens de før 87 har glatte toppdeksler og skruer på siden. Forskjeller , toppdeksler, topper, innsugsmanifoil, blokk og veiv /svinghjul Redigert 1.April.2010 av bukt (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.